آیا هک اطلاعات مشتریان بانک ملی صحت دارد؟

بانک ملی ادعای نشت اطلاعات را تکذیب کرد

از عصر گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به دست می‌شود که بر اساس آن حدود ۷۵ میلیون خط اطلاعات فردی مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی ایران نشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از عصر گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به دست می‌شود که بر اساس آن حدود ۷۵ میلیون خط اطلاعات فردی مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی ایران نشت کرده است. تصاویر تایید نشده‌ای نیز پیرامون این اطلاعات وجود دارد که حکایت از به فروش گذاشتن اطلاعات مشتریان بانکی در فروم‌ها دارد.

هک بانک ملی

تیم لیکفا که به بررسی اطلاعات لو رفته سازمان‌ها و نهادها می‌پردازد نیز تصویری از این اطلاعات لو رفته منتشر ساخته اما تاکید کرده که مستندات کافی جهت تایید منبع نشت وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، شماره کارت، شماره تلفن همراه، شهر، استان و آدرس و نشانی افراد جزو اطلاعاتی است که از طریق این بانک اطلاعاتی نشت پیدا کرده است و گویا اطلاعات حساب افراد جزو اطلاعات درز کرده نیست.

تکذیب ادعای نشت اطلاعات مشتریان بانک ملی

به دنبال طرح برخی ادعاها در فضای مجازی مبنی بر نشت اطلاعات مشتریان ، این بانک طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

بانک ملی ایران به عنوان بانکی پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال و غیر حضوری به موازات توسعه سرویس ها و زیرساخت های مبتنی بر فناوری اطلاعات، توسعه و تمرکز بر امنیت اطلاعات را نیز همواره مد نظر داشته است. در عین حال این بانک همواره از تجهیزات، کنترل ها، سیاست ها و روال های امنیت اطلاعات مبتنی بر استانداردها و روش ها و الزامات بالادستی به منظور ارتقای مداوم سازمان دهی امنیت اطلاعات بهره جسته است.

در این اطلاعیه آمده است:

بانک ملی ایران با توجه به اعتماد بالای مشتریان و جایگاه ویژه آرا و نظرات آنها و نیز به منظور شفاف سازی موضوع، این ادعا را به سرعت پیگیری کرد و تیم های امنیت اطلاعات این بانک و شرکت های زیرمجموعه به منظور سنجش این ادعا نسبت به بررسی اطلاعات سامانه ها اقدام کردند و در حال حاضر نیز بررسی ها ادامه دارد، اما هیچ نتیجه ای مبنی بر صحت این ادعا حاصل نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  82