کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند+ جزئیات

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اسامی ۱۳ بانک‌ مشمول طرح تسهیلات خُرد به متقاضیان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید عباس حسینی در برنامه تلویزیونی گفت: تسهیلات آسان‌سازی اعطای وام در جلسه هفته گذشته تیم اقتصادی دولت و مدیران بانکی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و در روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد برگزار و طی آن محورهای مورد نظر آقای رئیسی و نحوه اجرایی شدن آن بررسی شد.

وی افزود: در مرحله اول اجرای منویات رئیس جمهور، جامعه هدف ما شامل کلیه متقاضیان تسهیلات خُرد از جمله شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت‌های معتبر خصوصی می شود.

حسینی اضافه کرد: در مرحله اول و برای تسریع در دستورات رئیس جمهوری بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی بانک مرکزی، در مرحله دوم نیز بانک‌های خصوصی به این طرح اضافه می‌شوند که براساس اعتبارسنجی متقاضیان، نسبت به پرداخت وام به آنها اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح آسان‌سازی تسهیلات در هیأت مدیره بانک‌های یاد شده به تصویب رسیده و بخشنامه‌های آن از سوی دفاتر مرکزی به تمام شعب در حال ابلاغ است تا هرچه زودتر این کار عملیاتی شود.

حسینی گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود اقدام و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، وام دریافت کنند.

وام بدون ضامن

“جزئیات و شرایط دریافت تسهیلات خرد بدون ضامن”

 

مشمولان طرح پردخت‌های خرد بدون ضامن

در این مرحله شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود مشمول طرح هستند. متقاضیان باید رتبه اعتباری B، A و C باشد.

کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی به تشخیص بانک که حقوقشان در بانک مربوطه است و رتبه A و B را دارند.

همچنین کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی که رتبه C داشته باشند و حقوقشان نزد بانک مربوطه باشد می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

شرایط دریافت وام‌های خرد ۵۰ میلیونی

در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق ارائه کنند. همچنین باید توان بازپرداخت تسهیلات توسط بانک احراز شود.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود و دارای رتبه A و B هستند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که رتبه C دارند باید یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته به بانک ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها نزد بانک مورد نظر است یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

شرایط دریافت وام‌های خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق به اضافه سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه A و B که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود نیز بایک یک ضامن معتبر، سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه C نیز که حقوق آنها نزد بانک مربوطه واریز می‌شود در دریافت وام‌های ۱۰۰ میلیونی باید یک ضامن معتبر و سفته یا چک به بانک ارائه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  45