طرح صندوق دارایی‌های دیجیتال به سندباکس بازار سرمایه فرستاده شد

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: قرار شد در بازار سرمایه صندوق‌های دارایی از جمله صندوق دارایی‌های دیجیتال داشته باشیم. طرح آن پس از مطرح شدن در سندباکس وزارت اقتصاد به سندباکس بازار سرمایه فرستاده شده است.

به گزارش پايگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از صندوق توسعه فناوری های نوین، علی عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: قرار شد در بازار سرمایه صندوق‌های دارایی از جمله صندوق دارایی‌های دیجیتال داشته باشیم. طرح آن پس از مطرح شدن در سندباکس وزارت اقتصاد به سندباکس بازار سرمایه فرستاده شده است.

وی با اشاره به ضرورت بررسی همه جانبه ابعاد این مساله افزود: راه‌اندازی این موارد نیازمند مطالعات و پژوهش و بحث‌های فقهی و حقوقی است.ضمن این که باید قانون و مقررات آن نیز ایجاد شده و مورد تنظیم‌گری و رگولاتوری قرار بگیرد.

عبدالهی داشتن نگاه اکوسیستمی را لازمه برنامه‌ریزی در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: برای وارد کردن صندوق دارایی‌های دیجیتال به بورس در ابتدا باید بورسی داشته باشیم که دیسنترالایز شده باشد.

همچنین مبتنی بر DLT و بلاکچین باشد و سپس در خصوص این فناوری‌ها صحبت کرد. البته دنیا اکنون به این سمت حرکت می‌کند و اتفاقات خوبی نیز در بازارهای مالی ایران از جمله بازار سرمایه در این خصوص در حال رخ دادن است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک وجود برخی چالش‌ها در زمینه رمزارزها را دغدغه جهانی خواند و یادآور شد: هنوز در ایران هم در مورد رمزارزها بحث بر سر مجاز یا غیرمجاز بودن، استخراج، پولشویی و سایر موارد وجود دارد، البته در کشورهای با اقتصاد بزرگ نیز هنوز قطعیتی در خصوص این مسائل وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1