بانک مرکزی شفاف و روشن در خصوص رمزارزها اعلام موضع کند

رئیس کل قوه قضائیه نسبت به مشکلات آینده رمزارزها هشدار داد

رئیس کل قوه قضائیه از بانک مرکزی خواست تا شفاف و روشن در خصوص رمزارزها اعلام موضع کند تا طبق آن نظر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یش از یک سال است که موضوع رمزارزها و رگولاتوری این حوزه در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و طبق گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هنوز این بانک با تمامی‌ ذی‌نفعان این حوزه به جمع‌بندی مشخصی برای آن نرسیده است.

از سویی طبق نظر بانک مرکزی حوزه رمزارزها، حوزه متکثری است و فقط بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند نسبت به آن تصمیم‌گیری کند.

در شرایطی رئیس کل قوه قضائیه به اعلام موضع بانک مرکزی نسبت به رمزارزها تاکید می‌کند که هم‌اکنون کارگروهی به ریاست محسن رضایی و با حضور بانک مرکزی و نمایندگانی از مجلس تشکیل شده است تا در خصوص رمزارزها تصمیم‌گیری کنند.

البته پیشتر در اردیبهشت ماه نیز کارگروه مبادلات رمزارز به دستور شورای عالی فضای مجازی و با ابلاغ معاون اول ریاست‌جمهوری به منظور ساماندهی بازار مبادلات رمزارز و برنامه‌ریزی برای ساماندهی صرافی‌های رمزارزی تشکیل شده بود اما به نظر می‌رسد تغییرات دولت موجب شد تا آن کارگروه به جمع‌بندی خاصی بر سر موضوع رمزارزها نرسد.

رئیس کل قوه قضائیه اعلام کرد اگر هر چه زودتر نسبت به رمزارزها تصمیم نگیریم در آینده‌ای نزدیک با مشکلات مختلفی در این حوزه مواجه می‌شویم از همین رو باید با حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع برخورد کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  24