معافيت مالياتی با ثبت دستگاه كارتخوان

فعالان اقتصادی می‌توانند با ثبت کارتخوان‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی از معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۰، بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد برزگری مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی با حضور در برنامه زنده شبکه خبر به سوالات زیر پاسخ داد.

علت تمدید مهلت ثبت کارتخوان ها در سامانه سازمان امور مالیاتی چه بود؟

این اقدام از تاریخ ۱۵ بهمن ماه امسال آغاز شده بود که به علت تعداد مراجعان زیاد و اختلالاتی که در پایان دی ماه ایجاد شده بود، تصمیم به تمدید این مهلت زمانی گرفته شد.

مرحله ابتدایی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین تکلیف کارت خوان هاست. از تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوانی که از بانک مرکزی داشتیم، ۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تعیین تکلیف شده اند.

صاحبان کارتخوان‌ها اگر تا پایان بهمن ماه نسبت به رسیدگی به دستگاه‌های خود اقدام نکنند، سه اقدام عدم استفاده از مشوق برای فعالان اقتصادی، جرایم و غیرفعال سازی کارتخوان‌ها نسبت به آن‌ها اعمال خواهد شد.

در صورت ثبت به موقع کارتخوان ها در سامانه، مشوق های مودیان چه خواهد بود؟

در صورت ثبت کارتخوان‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی، می‌توانند از مشوق‌هایی از جمله معافیت مالیاتی که برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۶ میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.

مالیات بر دستگاه کارتخوان وجود خارجی ندارد. بلکه از سود فعال اقتصادی مالیات گرفته می‌شود. ثبت کارتخوان‌ها سبب می‌شود تا از پرداخت مالیات بیشتر توسط مودی جلوگیری شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2