پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل با دارایی های مسدود شده

کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران را به منظور تسویه بدهی این کشور به سازمان ملل پرداخت کرد تا فوراً حق رای ایران در این سازمان احیا شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که 18 میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران را به منظور تسویه بدهی این کشور به سازمان ملل پرداخت کرد تا فوراً حق رای ایران در این سازمان احیا شود.

وزارت دارایی کره جنوبی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از “درخواست اضطراری” تهران از سئول برای پرداخت بدهی‌های ایران به سازمان ملل، این پرداخت روز جمعه با همکاری آمریکا انجام شد.

ایران بیش از 7 میلیارد دلار وجوه برای محموله های نفتی دارد که به دلیل تحریم های آمریکا در دو بانک کره جنوبی مسدود شده است.

این وزارتخانه افزود: انتظار می‌رود حق رای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با پرداخت این مبلغ فوراً احیا شود.

بر اساس این گزارش، ایران سومین شریک تجاری بزرگ کره جنوبی در خاورمیانه قبل از خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق هسته ای سال 2015 بین تهران و قدرت های جهانی و اعمال مجدد تحریم ها بود.

اوایل ماه جاری میلادی، سازمان ملل با اشاره به بدهی ایران به این سازمان حق رای تهران را در مجمع عمومی سازمان ملل به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس منشور سازمان ملل، حق رای یک کشور عضو زمانی به حالت تعلیق در می آید که حقوق معوقه آن برابر یا بیشتر از حقوقی باشد که باید طی دو سال گذشته پرداخت می کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  49