بورس با یک پله سقوط، کف شش ماهه خود را شکست!

در ادامه روند نزولی در بازار بورس شاخص کل این بازار در هفته جاری با عقب گرد به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کف شش ماهه خود را شکست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق آمار ارزش معاملات دربازار بورس در هفته جاری با ۱۳.۷۸ درصد کاهش از ۱۶۳ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم کل معاملات این بازار هم با کاهشی ۱۶.۱۲ درصدی از ۲۹ هزار و ۵۱۵ میلیون سهم در هفته گذشته تا ۲۴ هزار و ۷۵۸ میلیون سهم در هفته جاری کاهش یافت.

عقب نشینی بازار دوم سهام

بر این اساس ارزش معاملات در بازار اول سهام با ۱۰.۸۱ درصد افزایش از ۴۶هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۵۱ هزار و ۹۸۹  میلیارد ریال در هفته جاری رسید، این در حالی است که ارزش معاملات در بازار دوم سهام روندی نزولی داشت و با ۵۵.۸۱ درصد کاهش از ۸۹ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۹ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

بر این اساس بازارهای بدهی مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته ای که گذشت صعودی بودند و ارزش معاملات در بازار بدهی با ۱۳۶.۹۲ درصد افزایش از ۴ هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۱۰ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال در هفته جاری افزایش یافت. ارزش معاملات در بازار مشتقه هم رشدی ۱۱۸.۹۷ درصدی را تجربه کرد و از ۲۵۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۵۶۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

این آمار در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله هم صعودی بود و ارزش معاملات با ۳۱.۵۸ درصد افزایش از ۴۲ هزار و ۲۸۰میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۵۵ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال در هفته جاری افزایش یافت.

هفته قرمز شاخص‌ها

شاخص کل بورس وشاخص کل با معیار هم وزن در هفته جاری روندی نزولی داشتند به طوری که شاخص کل با ۴.۱۱ درصد کاهش از یک میلیون و ۳۳۴ واحد در هفته گذشته تا ۱ میلیون و۲۷۹ هزار واحد در هفته جاری سقوط کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن هم کاهشی ۵.۱۲ درصدی را تجربه کرد و از ۳۵۳ هزار و ۷۶۸ واحد در هفته گذشته به ۳۳۵ هزار و ۶۴۲ واحد در هفته جاری رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −    =  36