صنایع خلاق مالی در مسیر وقوع تحولات شگرفی هستند و به واسطه کووید ۱۹ شتاب بیشتری گرفتند

صنایع خلاق مالی در میانه مسیر وقوع تحولات شگرفی هستند که به‌واسطه شیوع همه‌گیری کووید ۱۹ شتاب بیشتری نیز گرفتند. نقش برجسته دیجیتالی‌سازی ابعاد مختلف زندگی افراد در کشور‌های مختلف در زیست اقتصادی نیز اثر پررنگی از خود به جا گذاشته است و هرروز جمعیت بیشتری از جهان با شیوه‌های نوین پرداخت الکترونیک به عنوان کانون این تحولات آشنا می‌شوند.

شیوه‌های پرداخت به طور فزاینده‌ای در حال غیرنقدی‌شدن هستند و صنایع برای فراگیری هرچه بیشتر این روش‌ها آن‌ها را در اولویت خود قرار داده‌اند. شیوه‌های متنوع پرداخت نه‌تنها به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک کرده‌اند که به عنوان موتور پیشران نوآوری عمل می‌کنند و به سنگ‌بنای توسعه پایدار اقتصاد بدل شدند. جمع‌بندی نظرسنجی مؤسسه PWC از کسب‌وکار‌ها و فعالان حوزه فین‌تک در اروپا و آمریکا درباره آینده این فناوری‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید.

اکنون در چه وضعیتی هستیم؟

پرداخت هزینه بلیت اتوبوس با پیامک در ترکیه، استفاده از QR کد‌ها برای پرداخت در سوپرمارکت‌های چین و یا کلیک روی سامانه فروش با تلفن همراه در ایالات متحده تنها نمونه‌هایی از کاربری فناوری‌های نوین پرداختی در دنیای امروز هستند. حتی پیش از شیوع کووید ۱۹ نیز استفاده از چنین شیوه‌های پرداختی برای کالا‌ها و خدمات بیانگر شواهدی از جریان آهسته، اما پیوسته تغییرات به سمت پرداخت‌های دیجیتال بودند. تغییراتی که سرانجام ما را به جامعه جهانی غیرنقدی می‌رساند. براساس برآوردها، حجم تراکنش‌های جهانی غیرنقدی با ۸۰ درصد افزایش از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ از یک تریلیون تراکنش به یک و ۹ دهم تریلیون تراکنش خواهد رسید. همچنین در صورت ادامه روند با سرعت فعلی، این مقدار تا سال ۲۰۳۰ افزایش سه برابری را به ثبت خواهند رساند.

منطقه آسیا و اقیانوسیه سریع‌ترین روند رشد را با افزایش ۱۰۹ درصدی حجم تراکنش‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ثبت خواهند رساند و پس از آن قاره آفریقا با ۷۶ درصد، اروپا با ۶۴ درصد، آمریکای لاتین با ۵۲ درصد و سرانجام ایالات متحده و کانادا با کمترین سرعت رشد با ۴۳ درصد خواهند بود.

به عبارت دیگر تا سال ۲۰۳۰ میلادی تعداد تراکنش‌های غیرنقدی دو تا سه برابر میزان تراکنش‌های فعلی در مناطق مختلف جهان خواهد بود.

۹۰%
از اطلاعات مفید مشتریان بانک‌ها از پرداخت‌های آن‌ها احصا می‌شود

۴۲%
افزایش در حجم تراکنش‌های غیرنقدی در جهان

۸۹%
موافق هستند که تغییر رویه به سوی تجارت دیجیتال به صورت تصاعدی ادامه می‌یابد

۸۶%
موافق اند که ارایه‌دهندگان خدمات سنتی پرداخت با فین‌تک‌ها و شرکت‌های خدمات فناوری ادغام می‌شوند تا در بازار بمانند

۴۲%
بر این باورند که روند پرداخت‌های بین شبکه‌ها، بین ارزی و B2B با سرعت رشد خواهند کرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  6