راهکار جدید اسنپ برای جذب رانندگان بیشتر/ موافقان و مخالفان چه می گویند؟

به تازگی تاکسی آنلاین اسنپ با برگزار کردن کمپینی به نام «درآمد تو مسیرته»، قصد دارد که راننده اسنپ بیشتری جذب کند، تا افراد از این طریق بتوانند کسب درآمد کنند و شاید مشکل کمبود راننده هم رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درحالی که مسافران تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی از کاهش راننده و تاخیر در پذیرفتن سفر، گلایه‌مند هستند؛ اسنپ برای جذب رانندگان جدید، با کمپین «تو مسیرته» تمامی افراد جامعه را به فعالیت محدود در اسنپ دعوت می‌کند.

در کمپین درآمد تو مسیرته افراد می‌توانند فقط درخواست‌ مسافرانی را دریافت کنند که هم‌ مسیر آن‌ها هستند و به سمت مقصد مشترکی می‌روند. درنهایت افراد در کنار کار و تحصیل، کسب درآمد محدودی هم خواهند داشت.

در این میان برخی از کاربران واکنش‌های مختلفی به کمپین جدید اسنپ داشته‌اند. برخی این کار اسنپ را برای کسب درآمد اندک مناسب می‌دانند و عده‌ای دیگر واکنش‌های منفی نسبت به شیوه جدید اسنپ داشتند.

دیدگاه موافقان کمپین چیست؟

عده‌ای از کاربران در توییتر به دلایل متفاوتی، موافق کمپین جدید اسنپ هستند: « این کمپین مخصوصا برای افرادی که باید هر روز مسیرهای طولانی بین محل کار و منزل را برن و برگردن، به نظر کار عاقلانه‌ای میاد.»

«فارغ از اینکه که راننده اسنپ بودن چیز بدی نیست و درس خوندن باعث نمیشه که کاری در شان انسان دیگری باشه اما در شان تو نباشه، فرهنگ carpool (به اشتراک‌ گذاشتن خودروی سواری شخصی)همه جای دنیا هست و چیز بدی نیست.»

«منی که دارم از یک مسیری هر روز میرم به سمت خونه، از همون مسیر تا نزدیک خونم یکیو سوار ‌میکنم به عنوان مسافر، همون مسافتی که خودم میرم درواقع یک آدمم همراه خودم کردم و پولم درمیارم.»

«اسنپ با این کمپین و تبلیغ تلاش کرده با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، همه گروه‌های مردم را دعوت به شغل دوم و درآمد از رانندگی کند. در این‌جا، تفاوتی در جنسیت هم قائل نبوده. بنظرم که کار خوبیه.»

همه نباید راننده اسنپ شوند

تعدادی از کاربران اما مخالف این کمپین هستند. چرا که به عقیده آن‌ها افزایش راننده اسنپ شدن افراد می‌تواند به جنبه‌های دیگر زندگی آن‌ها مانند تحصیل دانشجویان آسیب بزند.

«رانندگی خودرو و تاکسی در همه کشورها ارج و قرب داره. و نان حلال درآوردن شرافت داره. ولی مردم انقدر تو تامین هزینه‌ها موندن که از کارمند گرفته تا دانشجو و خبرنگار، همه و همه راننده ⁧‫اسنپ‬⁩ شدن…»

«‏با احتلاف دهن کجی‌ترین تبلیغ به وضع موجود کشوره، ‏متخصصی، ‏درس خوندی، ‏هرچی هستی باید راننده اسنپ بشی!»

«امروز دیدم اسنپ بیلبورد زده تو مسیر دانشگاه دو تا مسافر بزن خرجت دربیاد، ‏میگن داریم کارآفرینی می‌کنیم، ‏اخه لامصب الان باید جامعه با کوانتوم کامپیوتینگ آشنا بشه، نه اینکه ۱۰ میلیون راننده تاکسی اضافه کنی.»

«همه جای دنیا سعی میکنن جوری به دانشجوها و محصل‌هاشون ارزش بذارن که تمام تمرکزشون رو بتونن بذارن رو درس؛ ‏بعد تو ایران میان برای دراومدن خرج بخور نمیر دانشجوها و بقیه، اسنپ رو پیشنهاد میدن.»

با اینکه وضعیت اقتصادی جامعه، برخی افراد را مجبور به داشتن شغل دوم مانند راننده اسنپ شدن کرده است. اما رانندگان هم از فعالیت در شرکت‌های تاکسی اینترنتی به دلایلی از قبیل کم بودن نرخ کرایه‌ها و نداشتن بیمه، تاخیر واریز بنزین ناراضی هستند.

همچنین در ماه‌های اخیر مسافران تاکسی‌های اینترنتی به کمبود رانندگان اسنپ و تپسی معترض هستند. اما حالا به نظر می‌رسد اسنپ برای رفع مشکل کمبود راننده افراد را به فعالیت محدود اسنپ دعوت می‌کند.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3