اجرای بانکداری اسلامی در فاز عملیاتی

صالح آبادی از بررسی مصوبات شورای فقهی به صورت چک لیست در بانک ها خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص برنامه های نهاد ناظر در زمینه بانکداری اسلامی گفت: تصمیم گرفته شده تا مصوبات شورای فقهی به صورت چک لیست در بانک ها بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، در هفتمین همایش انجمن مالی اسلامی که صبح امروز دوشنبه 27 دی ماه در سالن الزهرای ساختمان بانک مرکزی حضور یافته بود از تصویب رمز ارز ملی در شورای پول و اعتبار در هفته گذشته خبر داد و گفت:در شورای پول و اعتبار هفته گذشته رمز ریال ملی تصویب و چهارچوب آن مشخص شد و به زودی در کشور راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم فعال تر شدن بخش فقهی بازار پول افزود: به موجب برنامه ششم شورای فقهی بانک مرکزی از سه سال گذشته تشکیل شده است.

ضمن این که اخیرا دستورالعمل این شورا اصلاح شد و موضوع جامع تر نیز دیده شد.

صالح آبادی با اشاره به تجربه موفق ایجاد کارگروههای فقهی در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی شورای فقهی بانک مرکزی هم در قم راه اندازی شده است.

این تجربه را در بورس هم داشته ایم و همواره به عنوان یک تجربه موفق و کاربردی مطرح است.

صالح آبادی

بانکداری اسلامی عملیاتی می شود

رئیس کل بانک مرکزی با طرح این سوال که “آیا در صحنه عمل بانکداری ما اسلامی است؟” در خصوص برنامه های نهاد ناظر بازار پول در این زمینه گفت: تصمیم گرفته شده تا مصوبات شورای فقهی به صورت چک لیست در بانکها بررسی شود.

وی افزود: برای بهبود اجرای این چک لیست ها مقرر شد در هر بانک یک فرد متخصص در زمینه فقهی به بانک مرکزی معرفی شود، پس از تایید شورای فقهی در مساله تطبیق قوانین بانکداری اسلامی کمک کند.

صالح آبادی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی لازم در جامعه بانکداران کشور در زمینه اجرای مصوبات فقهی خاطرنشان کرد: برای تحقق بهتر این مهم مقرر شد بحث آموزش های بانکداری اسلامی و اعطای گواهینامه ها برای افراد آموزش دیده در این حوزه انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد:توسعه ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه خوب بوده است، در حوزه بانکداری نیز به دنبال توسعه آن هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  10