دریافت تسهیلات ۳۰میلیون تومانی از طریق اعتبارسنجی و بدون ضامن

بانک ملت پرداخت وام بدون ضامن را آغاز کرد!

بررسی ها نشان می دهد بانک ملت در طرح جدید فرابانک وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن و با دریافت رتبه A از اعتبارسنجی پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزیر اقتصاد وعده داده بود که اعتبارسنجی جایگزین ضمانت‌های بانکی در وام‌های خرد می‌شود. به نظر می‌رسد بانک‌ها پرداخت وام با این روش را آغاز کرده‌اند.

بانک ملت در طرح جدید فرابانک وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن و با دریافت رتبه A از اعتبارسنجی پرداخت می‌کند.

وام ۳۰ میلیونی بدون ضامن

بانک ملت در سامانه فرابانک خود، وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کند.

متقاضی در سامانه فرابانک درخواست می‌دهد، پس از آن سوابق مالی و بانکی فرد توسط بانک‌ها تایید می‌شود. در نهایت با توجه به سابقه، وام برای فرد قسط بندی می‌شود.

فرابانک

بررسی ها نشان می دهد فعلا سقف پرداخت وام بدون ضامن ۳۰ میلیون تومان است، اما احتمالا در طرح‌های بعدی با توجه به سوابق مالی فرد بتواند مبلغی کمتر و یا بیشتر از ۳۰ میلیون تومان بگیرد.

اگر متقاضی در سیستم بانکی خوش‌حساب باشد، رتبه A را کسب می‌کند و با این رتبه می‌توان وام ۳۰ میلیون تومانی با نرخ سود و اقساط کمتر دریافت کرد.

مراحل دریافت وام چیست؟

در گام نخست متقاضی باید به سامانه فرابانک در سایت بانک ملت مراجعه کند، پس از آن گزینه تسهیلات فرابانک ملت را انتخاب کند.

در گام دوم، استعلام‌های لازم به صورت آنلاین در سامانه انجام می‌شود، اگر فرد رتبه لازم را دریافت کند می‌تواند وارد مراحل بعدی شود.

استعلام بانک شامل سوابق مالی و بانکی متقاضی است. فرد نباید بدهی معوقه، چک برگشتی داشته باشد.

اگر متقاضی سوابق مالی خوبی نداشته باشد بانک رتبه‌های (B،C، فاقد رتبه) می‌دهد.

اعتبارسنجی چیست؟

مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی در خصوص اعتبارسنجی توضیح می‌دهد: یکی از معیارهای اعتبارسنجی، مبلغ و سابقه تسهیلات گذشته مشتریان است.

محبوب صادقی با اشاره به معیارهای دیگر اعتبارسنجی می‌گوید: بررسی سابقه پرداخت به‌موقع قبوض جرائم رانندگی و همچنین برق و گاز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعیین امتیاز اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات بانکی مؤثر باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5