بانک‌ها هر چه سریع‌تر خودپردازهای خود را به سامانه صیاد وصل کنند

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: از آنجا که دو بانک خودپردازهایشان را به سامانه صیاد وصل کرده‌اند، به نظر می‌رسد زیرساخت­‌های لازم مهیاست و بانک‌ها باید سریعتر اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در رابطه با اتصال دستگاه‌های خودپرداز به سامانه صیاد بانک مرکزی گفت: اتصال دستگاه‌های خودپرداز به سامانه صیاد بانک مرکزی، از جمله راهکارهای کاهش مراجعه حضوری مردم به بانک در شرایط فراگیری بیماری کرونا است.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ که بانک مرکزی قانون جدید چک را به طور رسمی اجرایی کرده است، تمامی افرادی که از چک‌های جدید بنفش رنگ استفاده می‌کنند باید اطلاعات روی برگه‌های کاغذی را در سامانه صیاد نیز ثبت و تائید کنند، چرا که در غیر این صورت، بانک‌ها مبلغ چک را به دارنده پرداخت نمی‌کنند.

وی در رابطه با اقدامات بانک مرکزی در راستای مهیا کردن اتصال خودپرداز به سامانه صیاد توسط بانک‌ها گفت: از آنجا که در حال حاضر دو بانک امکان ثبت و تائید چک از طریق دستگاه‌های خودپرداز را فراهم کرده‌اند، به نظر می‌رسد زیرساخت‌های لازم جهت اتصال خودپرداز به سامانه صیاد توسط بانک مرکزی مهیاست و این بانک‌ها هستند که باید هر چه سریع‌تر، دستگاه‌های خودپرداز خود را به سامانه صیاد وصل کنند.

ابوترابی با اشاره به اینکه ایده اتصال دستگاه خودپرداز به سامانه صیاد، جهت حل مشکل ثبت و تائید چک برای افرادی که در مناطق روستایی صاحب کسب و کاری هستند یا به هر دلیل به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، تدارک دیده شده است، افزود: به همین خاطر خیلی مهم است که بانک‌هایی مثل بانک کشاورزی که در مناطق روستایی شعب زیادی دارد یا بانک ملی که بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز را در سطح کشور دارد، این امکان را مهیا کرده و مشکل مردمی که صرفاً از طریق مراجعه حضوری به بانک نسبت به ثبت و دریافت چک‌های جدید اقدام می‌کنند را حل کنند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وعده بانک مرکزی در رابطه با اتصال خودپرداز به سامانه صیاد تا پایان دی ماه تأکید کرد: علی‌رغم اینکه بایستی همه این موارد از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد اما در حال حاضر، بانک مرکزی وعده داده که تا پایان دی ماه، خودپردازهای تمامی بانک‌ها به سامانه صیاد وصل خواهند شد. مجلس نیز پیگیر اجرایی شدن این مهم خواهد بود تا تمامی بانک‌ها به موقع به وعده خود عمل کنند.

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −    =  61