ماجرای کارت یارانه نان چیست/ صدور کارت نان صحت دارد؟

با توجه به برخی ابهامات مطرح شده درباره کارت یارانه نان و واکنشی که سازمان برنامه و بودجه به این موضوع داشته، ظاهرا قرار است متقاضی خرید نان با همان کارتی که یارانه دریافت می‌کند، پرداخت را نیز انجام دهد اما میزان پرداخت و دریافت متفاوت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت اعلام کرده بود که در ابتدا به حذف یارانه نهاده‌ها ورود می‌کند و در ادامه گندم و دارو در دستور کار است که در همین رابطه اعلام مسئولان سازمان برنامه و بودجه درباره کارت یارانه نان، برداشت‌های متفاوتی ایجاد کرد ولی مروری بر اظهارات قبلی مسئولان سازمان برنامه و بودجه و واکنش تازه این سازمان، تا حدودی جریان کارت یارانه را مشخص می کند.

پیش‌تر میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در این رابطه اعلام کرده بود که تمرکز فعلی دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌هاست و در مورد دارو و نان در فاز دوم و بسته به مصوبه مجلس تصمیم گیری خواهد کرد.

طبق توضیح وی، اگر کسی در نانوایی خرید نان انجام دهد، با کارت یارانه‌ای که در اختیار دارد، آن را حساب می‌کند؛ به طوری که به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد اما از خریدار همان قیمت قبلی کسر می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه این را هم گفته بود که راه‌اندازی سامانه مربوطه بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه نیز درصفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

نه قراره کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می گیرد، نان یارانه ای هم می خرد، پرداخت یارانه به حلقه آخر(مردم) و حذف دلالان معلوم است به مذاق برخی ها که نانشان آجر می شود خوش نیاید.

توییت نان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2