پرداخت بیش از ۳۳۷هزار میلیارد تومان تهسیلات بانکی به بخش های مختلف

تا پایان مردادماه سال جاری صورت گرفت

از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال حدود ۳۳۷ هزارو ۸۱۲ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون روابط عمومی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات و تلاش‌های شایسته‌ای دارند که باید این فعالیت‌ها به درستی در جامعه منعکس شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال مجموعا حدود ۳۳۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.

او افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به بخش‌های اقتصادی و هدف، سهم بانکها و موسسات اعتباری خصوصی از این تسهیلات پرداختی به حدود ۳۷ درصد بالغ گردیده است.

همچنین تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۳۲ هزارو ۹۶۶ میلیارد تومان معادل ۶۹ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی بوده است.

جمشیدی همچنین تصریح کرد: در راستای حمایت بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مجموع ۱۰۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸ درصد آن صرفا به منظور تأمین سرمایه در گردش این مراکز پرداخت شده است.

این نکته بیانگر توجه ویژه و اولویت‌دهی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمین منابع مالی بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =