ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

پلتفرم دیسنترالند (Decenterland) با توکن بومی مانا (MANA) یک جهان مجازی برپایه‌ی بلاکچین اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی این جهان را خرید و فروش کنند یا آن را توسعه دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هر توکن غیرقابل تعویض (NFT)‌ در واقع نشان‌گر مالکیت کاربر بر بخشی از دیسنترالند است. هر کدام از بخش‌‌های دیسنترالند کاملاً منحصر به فرد است و مالک آن می‌تواند انتخاب کند چه محتوایی را در آن منتشر کند. این محتوا می‌تواند یک صحنه‌ی ساده و سفید باشد یا یک بازی کاملاً تعاملی. کاربران این پلتفرم می‌توانند با رمزارز مانا بر بستر ERC20 کالا و خدمات مدنظر خود را از این دنیای مجازی خریداری کنند.

آشنایی با دنیای دیسنترالند:

دیسنترالند یک جهان مجازی اشتراکی است. جهانی که سال‌ها پیش یک نویسنده رمان‌های تخیلی به نام نیل استفانسون از آن صحبت می‌کند. دسنترالند یک اقتصاد مجازی نیز دارد که در آن کاربران می‌توانند تراکنش‌‌های اقتصادی زیادی را در آن مدیریت کنند و با تولید و ارائه محتوا یا برنامه درآمد کسب کنند. این جهان بسیار شبیه بازی مجازی Second Life است با این تفاوت که یک سازمان یا شرکت متمرکز آن را کنترل نمی‌کند.

توکن مانا، یک توکن دیجیتالی بر بستر بلاکچین ERC20 است. با این توکن می‌توان در دنیای دسنترلند کالا و خدمات مجازی یا توکن‌های NFT زمین‌های این جهان را خرید. ارز دیجیتال مانا را می‌توان در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال جهان خرید و فروش کرد. در کل ۲.۸ میلیارد مانا وجود دارد که ۶۰۰ میلیون آن در جریان حراج لند (Land) در دسنترالند، سوزانده شد.

در واقع رمزارز مانا راه ارتباطی جهان دسنترالند با دنیای واقعی است. می‌توان با این توکن در دسنترلند معامله کرد و سپس آن را به یک صرافی ارز دیجیتال انتقال داد و مانا را به پول نقد (فیات) تبدیل کرد. این نزدیک‌ترین مسیر برای ارتباط جهان‌های متاورسی (Metaverse) با دنیای واقعی است.

اهمیت مانا در چیست؟

گسترش متاورس‌ها به طور بالقوه می‌تواند بر گسترش اقتصاد جهانی نیز تاثیر بگذارد. ارز دیجیتال مانا نیز مانند سایر ارزهای جهان متاورس در این اقتصاد تاثیر خواهد داشت. پلتفرم دیسنترالند فراتر از یک بازی کامپیوتری امکان راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی را برای کاربران فراهم می‌کند. جایی که هر کاربر می‌تواند محتوای مدنظر خود را با دیگران بر بستری غیرمتمرکز ارائه کند و در ازای ان توکن مانا دریافت کند.

نحوه خرید ارز دیجیتال مانا در والکس

شما برای خرید ارز دیجیتال مانا در والکس می‌توانید با عضویت در صرافی والکس با دیگر کاربران به خرید و فروش ارز دیجیتال والکس بپردازید. اگر در پلتفرم والکس عضو نیستید، در سایت ثبت نام کنید. بعد از احراز هویت، وارد بازار خرید ارز دیجیتال مانا شوید و با قیمت لحظه‌ای و هماهنگ با بازارهای جهانی معاملۀ خود را انجام دهید.

  1. در والکس یک حساب کاربری بسازید (عضویت در والکس).
  2. مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید.
  3. از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.
  4. به صفحه معاملات بروید و سفارش خرید MANA را ثبت کنید.

فروش رمز ارز مانا در والکس

واریز مانا به کیف پول صرافی و فروش آن نیز بسیار مشابه فرآیند خرید است. کافی است با وارد کردن آدرس کیف پول MANA والکس در کیف پول شخصی خودتان، میزان ارز مدنظر خود را به والکس انتقال داده و آن را بفروشید.

همچنین شما می‌توانید برای ارزی که قبلاً از والکس خریداری کرده‌اید و هنوز در کیف پولتان در صرافی است، سفارش فروش ثبت کرده و آن را در پلتفرم بفروشید.

چه چیزی دسنترالند را منحصر به فرد می‌کند؟

دسنترالند برای تولیدکنندگان محتوا، مشاغل و افرادی ساخته شده است که به دنبال یک رسانه هنری نوین، فرصت تجاری یا یک منبع سرگرمی هستند. نکته‌ی مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که دنیای بازی دسنترالند، متاورس (Metaverse) نامیده می شود و به 90601 قطعه LAND گوناگون تقسیم می شود که هر کدام توسط یک توکن غیر مثلی یا همان NFT با استاندارد ERC-721 نشان داده می شود. هر LAND دقیقاً 16 متر در 16 متر (256 متر مربع) است و در یک مختصات خاص در متاورس یافت می شود. دارندگان لند آزادند که طرح خود را به هر صورتی که می‌خواهند توسعه دهند، بیشتر بخش‌های متاورس به طور گسترده به چندین منطقه گوناگون تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها نسبت به بقیه نواحی اندازه متفاوتی دارد و برای موضوعات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مناطق از طریق فروش انبوه توکن‌های مانا ایجاد شده اند؛ اما خود قطعات لند قابل معامله نیستند. تا ژانویه 2021 زمینی با نام Aetheria با مضمون سایبرپانک بزرگترین منطقه خریداری شده است که در مجموع 8008 قطعه لند را شامل می شود. دسنترالند همچنین یکی از بی شمار پروژه هایی است که از ساختار سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) برای تصمیم گیری‌های حاکمیتی خودش استفاده می کند. در نتیجه دارندگان توکن مانا قادر هستند تا در قوانین و ادامه‌ی مسیر این پروژه با پیشنهادهای خود و شرکت در رای گیری‌ها شرکت کنند. آن‌ها می‌توانند با داشتن توکن مانا برای به‌روزرسانی‌های قوانین، ویژگی‌های موجود در حراج آتی لند، ایجاد انواع محتوای مجاز متاورس و حتی نحوه رفتار در دنیای دسنترالند نظر تاثیرگذار خود را بدهند. علاوه بر اینکه این پلتفرم یک محیط جذاب برای بروز خلاقیت افراد است، خیلی‌ از کاربران در حال حاضر از دسنترالند تنها به عنوان یک منبع جهت کسب درآمد بهره می‌برند و از طریق اجاره دادن، قبول تبلیغات و… از زمین خود کسب درآمد می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄    =  11