سود کدام بانک در ۲۰۲۱ صعودی بود؟

بانک ملی سوئیس با رونق بازارهای سهام، سود سالانه خود را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، بانک مرکزی سوئیس اعلام کرد: انتظار دارد سود این بانک در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۶ میلیارد فرانک سوئیس (۲۸.۲۲ میلیارد دلار) باشد زیرا رونق بازارهای سهام  میلیاردها دلار به ارزش سرمایه‌گذاری‌های ارزی این کشور افزوده است.

سود بانک مرکزی سوئیس از موقعیت‌های ارز خارجی خود کمتر از ۲۶ میلیارد فرانک و حاصل سهام و اوراق‌ قرضه به ارزش نزدیک یک تریلیون فرانک است که در کمپین طولانی خود برای تضعیف فرانک سوئیس خریداری کرده است.

بانک مرکزی ۱۰۰ میلیون فرانک از ذخایر طلای خود متحمل زیان شد که با سود یک میلیارد فرانکی از معامله فرانک سوئیس خنثی شد و نرخ‌های بهره نیز منفی است که از بانک‌های تجاری برای نگهداری پول در یک شب دریافت می‌کند. در نتیجه، انتظار می‌رود سود سالانه آن بیشتر از سود ۲۰.۹ میلیارد فرانکی باشد که برای سال ۲۰۲۰ به دست آورده است.

طبق توافقنامه جدیدی که سال گذشته امضا شد، بانک سوئیس حداکثر ۶ میلیارد فرانک به دولت سوئیس و مقامات منطقه‌ای پرداخت و بانک مرکزی آمار نهایی سود را در ماه مارس منتشر خواهد کرد.

بین اکتبر و دسامبر گذشته فرانک در برابر یورو و دلار افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در برابر واحد پول رایج از اواسط سال ۲۰۱۵ رسید. این حرکت ارزی زمانی که به فرانک تبدیل شود سود ناشی از ارزش سهام بالاتر را کاهش خواهد داد.

با این حال، الساندرو بی، اقتصاددان UBS (شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی) افزایش سهام بانک مرکزی را بیش از جبران ارزش بالاتر فرانک ارزیابی کرد. وی تخمین زده است که بانک مرکزی در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ میلیارد فرانک از سهام خود در بازار سهام استارباکس، اپل و دیگر غول‌های فناوری ایالات‌متحده را به دست آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  6  =