پیش بینی بازارها شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

استراتژی جدید در بازار مسکن

بازارها دوباره به دنبال حساسیت مذاکرات برجامی وین، همچنان در موقعیت انتظار به سر می برند. شورش در قزاقستان نیز بازار رمزارزها را بهم ریخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارها خوش بینانه مذاکرات برجامی وین را دنبال می کنند، این در حالی است که در تازه ترین رویدادها، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفته است: پیشرفت هایی در خصوص برداشتن تحریم ها حاصل شده است.  با این حال طرف های اروپایی و چین و روسیه گفته اند، برای دستیابی به این هدف، تلاش‌های بیشتری لازم است.
بازار ارز | دو روایت از قیمت احتمالی دلار

در بازار ارز، قیمت دلار در مسیری قرار گرفته که قیمت دلار افت معناداری داشته است و از این حیث برخی مدعی اند این افت قیمت دلار پایدار نخواهد ماند. قیمت دلار اکنون دیگر در کانال 28 و 29 هزار تومان در نوسان است. درحالی که قیمت ها به نیمه کانال 28 هزار تومان هم سقوط کرد اما قیمت ها در کف 29 هزار تومان و نیمه دوم 28 هزار تومان در نوسان است. تحلیل ها در بازار ارز دو دسته اند؛ برخی از احتمال تداوم افت قیمت دلار در یک محدوده و ثبات آن خبر میدهند و برخی هم تاکید دارد که افت قیمت دلار ناپایدار است و چه بسا بعد از این افت، دوباره تغییر جهت میدهد.

بازار سهام | شاخص بورس در مسیر صعودی

در بازار سهام اکنون بازار در یک نوسان محدود قرار گرفته و البته شاخص بورس در مسیر صعودی ایستاده است. شاخص بورس در یک محدوده قرار گرفته که به گفته تحلیلگران در همان محدوده میتواند دوباره مسیر صعودی شاخص را دنبال کند. با این وصف تغییر جهت شاخص مثبت است اما شاخص های عملکردی بازار سهام همگی منفی هستند. در صورتی که بورس بازان از سیگنال های وین بیشترین اثر را بگیرند و امیدوارانه مذاکرات برجامی وین را دنبال کنند، شاخص بورس می تواند در همان مسیر صعودی پیگیری شود.

بازار خودرو | خودرو در موقعیت انتظار

در بازار خودرو، قیمت خودرو با نوسان اندکی روبه رو شد و البته تغییر زیادی را در این روزهای هفته به خود ندید. این در حالی است که در بازار خودرو همچنان خرید و فروش ها هم بسیار پایین است. با کاهش قیمت ها در بازار ارز و انتظار برای مذاکرات برجامی وین همچنان بخشی از معامله گران در انتظارند و بخشی از در رنج های قیمتی متفاوت حاضر به خرید و فروش هستند. البته برخی از محصولات پرتیراژ خودروسازان همچون کوییک یا دنا پلاس علی رغم نوسان اندک بازار در روزهای ابتدایی دی ماه، با افزایش قیمت روبه رو شد.

بازار مسکن  | استراتژی مالکان درباره قیمت مسکن

در بازار مسکن فعلا تغییر خاصی مشاهده نمی شود و قیمت مسکن در پایتخت تهران بر مبنای امکانات، نوع منطقه و برآورد قیمتی مالک تغییر می کند. گزارش های میدانی حاکی از آن است که برخی از مالکان راضی به فروش ملک خود پایین تر از قیمت اعلامی خود نیستند و البته در شرایط انتظار برای رسیدن به قیمت دلخواه هستند. برخی گزارش ها هم نشان می دهد برخی از مالکان با تخفیف ها 5 تا 15 درصدی درصدد فروش ملک خود هستند.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین در وضعیت قرمز

بازار ارزهای دیجیتال دوباره با وضعیت قرمزی پس از چند روز از سال جدید روبه رو شد و بدین ترتیب در تازه ترین وضعیت، بیت کوین به کانال 41 هزار دلار سقوط کرد، اتریوم هم به 3200 دلار رسید. همزمان با آغاز ناآرامی ها در قزاقستان که از روز چهارشنبه به تاثیر افزایش شدید قیمت سوخت شکل گرفت، نرخ هش ریت بیت کوین با کاهش بسیار شدیدی روبه رو شد. قزاقستان از نظر هش ریت استخراج بیت کوین دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود.پیش تر هم اخباری مبنی بر تصویب قوانین جدید فدرال امریکا مبنی بر اعمال محدودیت و کاهش انگیزه فعالیت در بازار رمز ارزها منتشر شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  +    =  70