معرفی محصولات و طرح‌های شرکت خدمات انفورماتیک در « اکوسیستم خدمت»

نگاهی به حضور شرکت خدمات انفورماتیک در هفتمین نمایشگاه تراکنش

 ویژه‌نامه «اکوسیستم خدمت» با هدف انعکاس برشی از زیست‌بوم محصولات و دستاوردهای شرکت خدمات انفورماتیک در آینه هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این ویژه نامه محصولات چکاد، پل، رمزپول ملی، خدمات رایانش ابری و همچنین شاکله های ارائه خدمات در پروژه های هوش مصنوعی و احراز هویت غیرحضوری در قالب گفتگو با مدیران این محصولات یا مقاله معرفی شده است.

جهت دریافت نسخه پی دی اف این ویژه نامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دریافت نسخه پی دی اف ویژه نامه شرکت خدمات انفورماتیک

 

نگاهی کوتاه به ویژه نامه شرکت خدمات انفورماتیک

این ویژه‌نامه با مقاله‌ای از دکتر فرامرز خالقی، مشاور مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک شروع می‌شود. در این مقاله، نگارنده به سه بعد حاکمیتی، رقابتی و نوآوری اشاره می‌کند که شرکت خدمات انفورماتیک را در خود محاط دارد و باعث بروز و ظهور زیست‌بومی قابل اتکا از محصولات و خدمات متنوع هم از منظر ساختار محصول، خدمت و هم مدل شده است.

در ادامه و در گفت‌وگویی با دکتر داود کریم زادگان، معاون بازاریابی و فروش تلاش شده علاوه بر مرور ترکیب چیدمان اکوسیستم محصولات و خدمات این شرکت، نگاهی نیز به چگونگی نقش‌آفرینی شرکت در عرصه راهبری فناوری بانکی انداخته‌ايم.

بی خطر چک بکش

در ادامه و طی گفت‌وگویی با محمدعلی سلطان‌پور، معاون نرم افزار1 شرکت خدمات انفورماتیک طي معرفی محصول چک امن دیجیتال (چکاد)، عنوان شد که هم‌اکنون سامانه چکاد قابلیت ارائه نزدیک به 20سرویس را دارد؛ همچنین این سامانه در کنار سایر محصولات شرکت خدمات انفورماتیک روند رو به پیشرفت بانکداری دیجیتال را تسریع خواهد کرد.

فصل جدیدی از خدمات

CORE جدید شرکت خدمات انفورماتیک طی یک نشست برخط با حضور مرتضی مقدسیان، مدیر پروژه، حسین زمانی، مدیر مالی، ناصر مقدم، مدیر طراحی و خانم شبنم شه‌منش، مدیر تولید پروژه در روز اول دی ماه جاری معرفی شد.

به گفته حاضران در نشست تست اولیه 70 درصد ظرفیت کر جدید شرکت خدمات انفورماتیک با 5000 TPS ماهیت لگوبنکینگ و امکان پوشش تراکنش TPS برای تراکنش‌های غیر حضوری و 500حضوری در اسفند ماه 1400 انجام خواهد شد. این پروژه در نیمه نخست سال 1401 به طور کامل به پایان می‌رسد؛ ولی از بهار سال مذکور امکان ارائه برخی ماژول‌ها به بازار فراهم است.

پل امن

پرداخت آنی مبتنی بر حساب هم‌اکنون در شبکه بانکی در دستور پیاده‌سازی است و بانک‌ها به عنوان ارائه‌دهنده این سرویس در حال باز کردن درگاه‌های مختلف دسترسی به سامانه پل برای مشتریان خود به عنوان کاربران نهایی هستند.

مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری مانند اینترنت یا موبایل بانک به صورت آنی تا سقف ۱۰میلیون تومان یا حضور در شعبه تا سقف ۱۵میلیون تومان از یک شماره شبا به شماره شبای مقصد،
مبلغ مورد نظرشان را انتقال دهند. تسریع در اجرای این سامانه یکی از تأکیدهای بانک مرکزی محسوب می‌شود که امید می‌رود به واسطه سهولتِ همراه با امنیت، طی مدت کوتاهی در میان مشتریان بانک‌ها فراگیر شود. در گفت‌وگو با محمد میرزا آقایی، مدیر سيستم‌هاي ملي پرداخت، ابعاد مختلف این سامانه بررسی شده است.

در ادامه و در گزارشی تجربه کشورهای اروپایی درباره توسعه پرداخت‌های آنی مبتنی بر حساب عنوان شده است.

در بخش دیگری از این ویژه‌نامه طی گفت‌وگویی با حسین یعقوبی، رئیس واحد بلاکچین و فناوری‌های نوین امنیت، دو سوال کلیدی مطرح شد اول( آیا رمزپول بانک مرکزی قرار است به صورت جهانی عرضه شود یا مثلاً جایگزین بیت‌کوین شود؟ دوم( آیا رمزپول بانک مرکزی ابزاری برای دور زدن تحریم است؟)

در ادامه در گفت‌وگو با پرویز ناصری، مدیر برنامه‌ریزی، پژوهش و پروژه‌های راهبردی شرکت خدمات انفورماتیک اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در تحول دیجیتال و نقش پررنگ آن در بانکداری دیجیتال، نگاه و برنامه‌های شرکت خدمات انفورماتیک را بررسی کرده‌ایم. وی از تدوین‌کنندگان برنامه راهبردی شرکت خدمات انفورماتیک و تلفیق و انعکاس آن در برنامه میان‌مدت سه ساله و برنامه‌های عملیاتی ساله‌ای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت خدمات انفورماتیک است.

فهم موفقیت

همچنین در گفت‌وگویی، محسن قدیری نژادیان رئیس گروه مشارکت‌های کسب‌وکاری از «بانک آیدی» می گوید. شرکت خدمات انفورماتیک با درک دقیق نیازهای شبکه بانکی در گذار مناسب و درست، محصولات زیادی را ارائه کرده است که یکی از این محصولات و خدمات با هدف ارائه خدمات غیرحضوری اجرای پروژه «بانک آیدی» است. تأکید قدیری نژادیان آن است که شرکت خدمات انفورماتیک تلاش دارد با در کنار هم قرار دادن پازل‌های متعدد و ایجاد همگرایی در مسیر خدمت‌رسانی به نظام بانکی کشور گام بردارد.

یک شراکت برد-برد به نفع مشتری

در ادامه این ویژه‌نامه، دکتر فرشاد خون‌جوش، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان رایا ابردراک پارس از حضور شرکت خدمات انفورماتیک در عرصه رایانش ابری از طریق مشارکت با شرکت دانش بنیان ابردراک گفته و معتقد است این مشارکت استراتژیک باعث گسترش و افزایش سبد محصولات شرکت ابر دراک در حوز ه‌های B2C و B2B شده و امکان تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین بازیگران حوزه رایانش ابری در بازار داخلی و منطقه‌ای را تسهیل می‌کند.

در ادامه و طی مقاله‌ای از محسن قدیری نژادیان، مدیرمحصول زیرساخت نماد و هامون نگاهی به پروژه هامون انداخته شده است. در این مقاله عنوان شده که ایجاد باور به لزوم استقرار ساز و کارهای امضاء دیجیتال در سبد محصولات بانکی، کلید موفقیت و انتفاع بانک، کاربر و سایر ذی‌نفعان اکوسیستم بانکداری دیجیتال خواهد بود.

این ویژه نامه با گزارشی از علیرضا میرزایی برزی، رئیس گروه بازاریابی و مهندسی فروش درباره فناوری‌های در حال ظهور و روندهای تاثیرگذار در سال 2022 به پایان می‌رسد.

نسخه پي دي اف و كم حجم اين ويژه‌نامه را از اينجا دريافت كنيد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =