کوالکوم و مایکروسافت برای دنیای مجازی متاورس تراشه تولید می‌کنند

دنیای مجازی متاورس از هم اکنون توجهات را به خود جلب کرده و دو شرکت کوالکوم و مایکروسافت تراشه‌هایی برای عینک‌های واقعیت افزوده این دنیای جدید تولید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، کوالکوم روز سه شنبه از همکاری با مایکروسافت برای تولید تراشه های منحصر به فردی خبر داده که می توانند تولید عینک های واقعیت افزوده سبک را ممکن کنند. وجود این عینک ها برای حضور در دنیای مجازی متاورس ضروری است.

اپلیکیشن ها و نرم افزارهای متعددی بر روی این عینک ها قابل نصب خواهد بود که استفاده های شخصی و تجاری از دنیای متاورس را تسهیل می کند.

کریستیانو آمون، مدیر اجرایی کوالکام، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۲ گفت که این دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا تراشه‌های سفارشی را همراه با نرم‌افزارهایی تولید کنند که توسعه‌دهندگان برای ایجاد دنیای مجازی به انها نیاز دارند.

وی گفت: تولیدات مبتنی بر این همکاری مشترک با یک محصول نرم افزاری مایکروسافت موسوم به مش سازگار خواهند بود که به کاربران امکان می دهد تا تصویری مجازی و شبیه به خود را برای هدست کاربر دیگری ارسال کنند تا وی احساس کند هر دو نفر در یک اتاق حضور دارند.

همچنین قرار است عینک های واقعیت افزوده جدید از یک نرم افزار ساخت کوالکوم به نام اسنپ دراگون اسپیسس استفاده کنند که دسترسی به خدمات متنوع واقعیت افزوده مانند نقشه برداری از فضاهای فیزیکی را ممکن کند. در این شرایط می توان اشیاء دیجیتالی را در درون این فضاها قرار داد و با دست ردیابی کرد تا کاربران بتوانند آن اشیاء دیجیتال را با حرکات دست جابجا کنند. در مورد زمان ارائه این خدمات هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  80