پایانِ آرام هفته پُرنوسان بورس تهران + نمودار

دو سمت سبز و قرمز بازار سهام؛

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار نوسان اندکی داشتتد و ارزش معاملات کاهش یافت. شاخص کل بورس اندکی رشد کرد و شاخص کل فرابورس اندکی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در معاملات روز چهارشنبه، 15 دی 1400، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 303 واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 363 هزار و 132 واحد رسید.  

شاخص هم وزن نیز با کاهش 510 واحدی در سطح 359 هزار و 471 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 27 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 403 واحد قرار گرفت.

افت نسبی ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 85 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 823 میلیارد تومان بود که 46 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

اما ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 267 میلیارد تومان رسید که 37 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «برکت»، «انرژی3» و «امین» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «شبندر»، «شپنا» و «اپال» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «فرابورس» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «شاوان» و «ومهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و خودرو و کدما در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، حسیر و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

دو سمت سبز و قرمز بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 178 نماد رشد قیمت داشتند که 128 نماد بورسی و 50 نماد فرابورسی بودند. همچنین 307 نماد کاهش قیمت داشتند که 210 نماد بورسی و 97 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 61 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2