برگشت دلار به کانال ۲۸ هزار /قیمت سکه و درهم افت کرد

رصد نیمروزی بازار طلا، ارز و سکه؛

قیمت دلار در بازار امرروز کانال 29 هزار تومان را از دست داد. قیمت سکه و قیمت طلا نیز به روند نزولی روز گذشته خود ادامه دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت دلار  در بازار امروز کانال 29 هزار تومان را از دست داد و وارد کانال 28 هزار تومان شد. این اسکناس آمریکایی در نیمه روز چهارشنبه با افت 430 تومانی نسبت به دیروز بر روی 28 هزار و 770 تومان قرار گرفت.

در بازار متشکل نیز امروز قیمت دلار اندکی رشد کرد و مرز 26 هزار تومان را که روز گذشته از دست داده  بود، را پس گرفت. قیمت دلار در این بازار  امروز 33 تومان از روز گذشته بالا تر بود  و با قیمت 26 هزار و 31 تومان معامله شد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی  چند؟

صرافی ملی  در پنجمین روز این هفته قیمت  خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۴۵۵ (بیست و شش هزار  و چهارصد و پنجاه و پنح تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۹۹۰ (بیست و شش هزار و نهصد و نود تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۹۷۰ ( بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو  ۳۰,۵۷۵ (سی  هزار  پانصد و هفتاد و پنج  تومان) است.

قیمت درهم دوباره پایین رفت

نرخ حواله درهم نیز از روز گذشته با کاهش قیمت دلار وراد فاز نزولی شده است و به زیر مرز 8 هزار تومان رفته است. درهم امروز 5 تومان نسبت به قیمت عصر روز گذشته پایین تر بود و با 7 هزار و 945 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  29 هزارو 181تومان به دست می‌آمد.

تداوم روند نزولی قیمت سکه و طلا  

قیمت اونس طلا در بازار امروز  اندکی رشد کرد. این فلز گران بهای  جهانی امروز تقریبا 2 دلار بالا رفت و با 1816 دلار روانه بازار طلا شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا به روند نزولی روز گذشته خود ادامه دادند. قیمت طلا 18 عیار امروز 9 هزار تومان کاهش را تجربه کرد و با 1 میلیون و 257 هزار و 100 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه هم امروز  با افت 45 هزار تومانی نسبت به عصر دیروز روی 12 میلیون و 835 هزار تومان قرار گرفت و اندازه حباب آن 4.7 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمت سکه نسبتا بزرگ بود و نشان می‌داد قیمت دلار نسبت به سکه با سرعت بیشتری در حال تغییر است.

پیام جدید  وین برای دلار ایران

مذاکرات احیای برجام در حال پیشروی است .اولیانوف معتقد است پیشرفت در مذاکرات وین مشهود است.نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در قالب‌های متفاوتی در جریان است. کار بر روی رفع تحریم‌های ایران، موضوعات هسته‌ای و توالی گام‌ها برای احیای برجام ادامه دارد.«میخائیل اولیانوف» درباره حصول پیشرفت در روند مذاکرات نیز گفت پیشرفت‌ها از قبل قابل مشاهده بوده و «موانع اصلی روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر شده‌اند».

یکی از اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد نیز به سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین مربوط بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این سفر برای حل مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی انجام شده است. این اخبار می‌توانست بر افت قیمت دلار تاثیر گذاشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  19  =