شاخص کل ۱۳ هزار واحد سقوط کرد

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه؛

شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 13 هزار و 255 واحد دیگر به رقم یک میلیون و 362 هزار و 794 واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند ریزشی به خود گرفت بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 13 هزار و 255 واحد دیگر به رقم یک میلیون و 362 هزار و 794 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 3262 واحد به رقم 359 هزار و 982 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 461 هزار میلیارد تومان رسید.

نقشه معاملات روز 14 دی ماه بورس اوراق بهادار تهران

شاخص بورس

معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 314 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 350 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 4 هزار و 839 میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس از 7 هزار و 100 میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.96 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.9 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور یک درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.66 درصد افت کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، معدنی چادرملو، پتروشیمی پردیس، هلدینگ خلیج‌فارس، پالایش نفت بندرعباس، ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران همگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع تعریفی نداشت و شاخص کل با 163 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 431 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 14 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به بیش از 323 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 1.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 150 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 840 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، فرابورس و هلدینگ گردشگری سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، طرحی توسط نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی برای اصلاح قانون بازار سرمایه در دست تدوین است که البته هنوز نهایی نشده و در قالب پیشنهاد این کمیسیون به شمار می‌رود. در این زمینه کارشناسان و فعالان بازار سرمایه می‌توانند پیشنهادهای اصلاحی خود را برای بهتر شدن قانون بازار سرمایه ارائه کنند.

بازار سرمایه از مرداد سال گذشته تا کنون مرتب روند رو به ریزش در پیش گرفته و با وجود اینکه قاطبه کارشناسان می‌گویند بازار ارزنده شده است اما همچنان شاخص کل بازار رو به ریزش است بنابراین کسانی که می‌‌خواهند در بازار سرمایه حضور پیدا کنند بهتر است از طریق غیرمستقم و به وسیله صندوق‌های با درآمد ثابت در این بازار حضور پیدا کنند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید قبل از خرید و فروش سهام حتما مطالعه، مشورت و تحقیق لازم صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1