افزایش ۴۰۲میلیارد دلاری دارایی ثروتمندان در سال ۲۰۲۱

۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۰۲ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بزرگترین سود مختص ایلان ماسک بوده است که سال را با دارایی خالص ۱۵۶ میلیارد دلار آغاز کرد و آن را با حدود ۲۷۷ میلیارد دلار به پایان رساند. بنیانگذار تسلا گفت که قصد دارد بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات بپردازد.

سود ۱۲۱ میلیارد دلاری ماسک کمتر از ۱۴۰ میلیارد دلاری بود که او در سال ۲۰۲۰ به دست آورد، اما برای تبدیل شدن او به ثروتمندترین فرد زنده، بیش از حد کافی بود.

او بخشی از این ثروت را صرف سرگرمی خود در امور فضایی کرده است. اسپیس ایکس، شرکت خصوصی او که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، تاکنون بیش از ۱۶۰۰ ماهواره به فضا پرتاب کرده است، از جمله پرتاب اخیر آن در ۱۸ دسامبر.

نزدیکترین رقیب او و همکار میلیاردر سازنده موشک، جف بزوس، در حالی وارد سال ۲۰۲۲ خواهد شد که ثروت آن به ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده است؛ این افزایش ثروت تنها یک سود ۴.۵ میلیارد دلاری از سال گذشته برای او بوده است. این مرد ۵۷ ساله در ماه جولای از سمت مدیر عاملی خود در آمازون کناره گیری کرد.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرد. به گفته بلومبرگ، او ۱۲۸ میلیارد دلار ثروت دارد.

زاکربرگ که امسال نام هلدینگ فیسبوک را به متا تغییر داد، سال پرتلاطمی را سپری کرد که در آن فرانسیس هاگن، افشاگر، او را متهم کرد که ” سود و رشد را از هرچیز دیگری مهمتر می‌داند “.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، سال جدید را با دارایی هایی به ارزش ۱۳۹ میلیارد دلار آغاز کرد و این در حالی است که او با ثروت ۱۳۲ میلیارد دلاری وارد سال ۲۰۲۱ شده بود. همسر سابق او، ملیندا فرنچ گیتس – که در ماه اوت به ازدواج ۲۷ ساله خود با بیل پایان داد – طبق گزارش ها ۱۱.۴ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

لری پیج، بنیانگذار گوگل، در سال ۲۰۲۱ با درآمد ۴۷ میلیارد دلاری ثروت خود را به ۱۳۰ میلیارد دلار رساند و سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، نیز با ۱۲۵ میلیارد دلار ثروت، به لطف سود ۴۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱، به فهرست ده ثروتمند برتر راه پیدا کرد.

برنارد آرنو، فروشنده کالاهای لوکس فرانسوی، پس از درآمد ۶۱ میلیارد دلاری ثروت خود  را به ۱۷۶ میلیارد دلار افزایش داد. او تنها میلیاردر در خارج از ایالات متحده است که توانسته است در فهرست ۱۰ ثروتمند برتر بلومبرگ قرار گیرد.

تمام ۱۰ ثروتمندترین ها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ثروت دارند. یازدهمین فرد ثروتمند این فهرست همچنین از فرانسه، فرانسوا بتنکورت مایرز است که ثروت وی نزدیک به ۹۴ میلیارد دلار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18