هش‌ریت بیت‌کوین همزمان با جشن تولد سیزده سالگی

شبکه بیت‌کوین همزمان با سیزدهمین سالگرد فعالیت خود به دستاورد دیگری دست یافت و رکورد ۲۰۸ میلیون تراهش بر ثانیه را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیزدهمین سالگرد تولد وایت پیپر بیت‌کوین (BTC) با مسائلی همچون ادامه بیماری همه‌گیر کرونا، ترس از تورم، روند چشمگیر و حیرت انگیز میم کوین‌ها و پذیرش نهادی رو به رشد ارزهای دیجیتال همزمان بوده است.

۱۳ سال پیش و در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق افسانه‌ای بیت کوین، وایت پیپر این ارز دیجیتال را از طریق سرویس ایمیل رمزنگاری‌ شده Metzdow منتشر کرد.

سرویس ایمیل Metzdow توسط گروهی از سایفرپانک‌ها اداره می‌شد و مملو از ایده‌هایی برای ایجاد نوعی ارز دیجیتال بود که حتی به برخی از آنها در وایت پیپر بیت کوین اشاره شده است.

وایت پیپر بیت کوین با عنوان « بیت کوین: یک سیستم پول نقد الکترونیکی همتا به همتا» منتشر شد که در آن، ناکاموتو توضیح می‌دهد که ارز دیجیتال او کاملاً به صورت همتا به همتا (P2P) عمل می‌کند و برای انجام تراکنش به تأیید شخص ثالث نیاز ندارد.

بیت کوین از طریق یک شبکه همتا به همتا، مشکل دوبار خرج کردن (double-spending) را حل کرد. این ارز دیجیتال به اعضای شبکه خود اجازه می‌داد تا ناشناس بمانند و امنیت خود را از طریق الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) تأمین می‌کرد.

از لحظه ایجاد بلاک جنسیس به بعد این صنعت رو به رشد و گسترش بوده و به پذیرش عمومی رسیده است. ساتوشی بعد از فناوری اینترنت مسلما نوآورانه‌ترین فناوری را ایجاد کرد و هرچند این صنعت نوظهور به آینده بیت کوین بستگی دارد اما این فناوری هم چنان در حال گسترش است و کاربردهای آن در طول زمان پدیدار می‌شوند.

قیمت بیت کوین

در این مدت کشور السالوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته است. ETFهای متعددی در سراسر دنیا راه‌اندازی شده است و شرکت‌های عمومی و خصوصی بسیاری، بیت کوین را به ترازنامه مالی خود اضافه کرده‌اند. تسلا و مجله معروف TIMES از این شرکت‌ها هستند.

شبکه بیت کوین همزمان با ۱۳مین سالگرد فعالیت خود به دستاورد دیگری نیز دست یافته است. پس از اعمال تحریم‌های دولت چین بر صنعت استخراج رمز ارزها، هش‌ریت شبکه تا ۵۸.۴ میلیون تراهش بر ثانیه پایین آمد.

اما پس از گذشت ۷ ماه این اصلاح بازیابی شده و رکورد جدیدی را نیز به ثبت رسانده است. داده‌های سایت گلس‌نود نشان می‌دهد هش ریت شبکه بیت کوین رکورد ۲۰۸ میلیون تراهش بر ثانیه را ثبت کرده است. انتظار می‌رود سختی شبکه بیت کوین در تنظیم مجدد آن در این هفته به ۲۴.۹۸ تریلیون برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −  75  =