باید مسیر توسعه هوش مصنوعی در کشور هموار شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی از برگزاری سلسله نشست های ابعاد و چالش های فرهنگی، اجتماعی و حقوقی توسعه هوش مصنوعی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، قاسم خالدی – معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: نهادهای حاکمیتی و دولتی باید مسیر رشد و توسعه هوش مصنوعی را هموار کنند تا بخش خصوصی بتواند با سرعت بیشتری محصولات و خدمات هوشمند بومی را توسعه داده و در دسترس مردم قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه هوش مصنوعی در کشور افزود: توسعه هوش مصنوعی در کشور یک ضرورت است اما باید در کنار فرصت های این فناوری برای کشور همچون ارایه خدمات باکیفیت در حوزه های بانکی، پزشکی و اداری، از آثار آن در زمینه های نقض حریم خصوصی، جنگ های هوشمند و حذف بخشی از مشاغل جلوگیری کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: برای بهره مندی حداکثری از این فناوری نیاز است تا سیستم های پر خطر هوش مصنوعی شناسایی شده و ابعاد مدیریت ریسک، حکمرانی داده، شفافیت و ارایه اطلاعات به کاربران، امنیت و همچنین ابعاد حقوقی آن برای سیاست گذاری و قانون گذاری در کشور بررسی شود.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  33