جذب ۵۳ میلیارد تومان برای توسعه ایده‌های ۱۹ تیم

در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی اعلام شد

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در ۳۶ رویداد گذشته‌ فناوری که از شوی صندوق برپا شده است، میزبان ۳۲۰ تیم استارت‌آپی بودیم که از این تعداد، ۱۹ تیم موفق به جذب ۵۳ میلیارد تومان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه اینترنت اشیاء، هدف از برگزاری این رویداد را کمک به کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا برای تامین سرمایه عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی سعی کرده است که در مسیر پر پیچ و خم کسب و کارها برای رسیدن به عرضه کالا به بازار و موفقیت، در کنار استارت‌آپ‌ها باشد.

وی با بیان اینکه خدمات این صندوق مشمول شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان از ۶۰ خدمت و سرویس این صندوق بهره‌مند می‌شوند، ولی اکوسیستم نوآوری کشور محدود به دانش‌بنیان‌ها نمی‌شود، بلکه شرکت‌های نوآور و فناور و خلاق و استارت‌آپ نیز در این اکوسیستم فعال هستند که موفق به دریافت عنوان “دانش بنیانی” نشده‌اند، ولی لازم است از آنها حمایت و پشتیبانی شود.

بغدادی با تاکید بر اینکه یک کسب و کار برای ارائه نمونه اولیه به بازار مسیر پر پیچ و خمی را باید طی کند، افزود: بخش پر ریسک این مسیر در ابتدای راه یعنی در مرحله‌ای که محصول اولیه برای معرفی به بازار تولید می‌شود، است که نرخ شکست در آن بالاست و از آن به نام “دره مرگ” یاد می‌شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در این صندوق تلاش می‌شود تا با تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان، شرکت‌ها را برای عبور از “دره مرگ” حمایت کنیم، خاطر نشان کرد: رویداد “پیوند” این صندوق در این راستا برگزار می‌شود؛ چرا که در طی آن شرکت‌های استارت‌آپی و صاحبان ایده در حضور شتابدهنده‌ها، طرح‌های خود را معرفی می‌کنند و شتابدهنده‌ها نیز با تزریق سرمایه بذری از ایده‌های منتخب حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این شیوه حمایتی در صورتی که استارت‌آپ‌ها بتوانند ۲۰ درصد سرمایه خود را تامین کنند، ۸۰ درصد سرمایه باقی مانده از طریق صندوق تامین خواهد شد.

بغدادی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ شتابدهنده دانش‌بنیان عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری انتخاب شدند، گفت: در این شتابدهنده‌ها از ۵۰ طرح از طریق سرمایه‌گذاری بذری با حجم ۴۲ میلیارد تومان از استارت‌آپ‌ها حمایت شده است، ضمن آنکه شتابدهنده‌ها نیز خدمات شتابدهی به این شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان اینکه شرکت‌هایی که در مراحل بعدی فرآیند کسب و کار نیاز به سرمایه‌های بالاتری داشته باشند از طریق صندوق‌های بورسی و VC از آنها حمایت خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر آن ۶۴ صندوق پژوهش و فناوری که در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شده است، با حجم ۴۶ میلیارد تومان برای ۲۳ طرح مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

۱۹ تیم موفق به جذب ۵۳ میلیارد تومان شدند

بغدادی با اشاره به برگزاری این رویدادهای فناوری، با تاکید بر اینکه در ۳۶ رویداد قبلی ۱۸ طرح سرمایه‌پذیر معرفی شده است، یادآور شد: طی این رویدادها ۳ تفاهم‌نامه به امضا رسیده است و در ادامه این رویداد با تغییر رویکردی پذیرای صنایع و شرکت‌های بزرگ صنعتی هستیم.

وی حضور صنایع بزرگ در این رویداد را با هدف برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری دانست و اضافه کرد: در ۳۶ رویداد گذشته‌ای که از سوی صندوق برپا شده است، میزبان ۳۲۰ تیم استارت‌آپی بودیم و برای ۱۰۰ تیم‌ تعداد ۴۵۰ جلسه با سرمایه‌گذاران برگزار شده است و از این تعداد، ۱۹ تیم موفق به جذب ۵۳ میلیارد تومان شده‌اند.

به گفته این مقام مسوول، ۱۷ مجموعه دیگر نیز در حال مذاکره برای جذب سرمایه با حجم ۶۲ میلیارد تومان هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  61