هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن جعلی شاد

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور نسبت به نصب اپلیکیشن جعلی شاد به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات، انتشار بدافزارها یا اپلیکیشن‌های مخرب در فضای مجازی در قالب برنامه‌های کاربردی است.

وی یادآور شد: با توجه به آموزش مجازی دانش آموزان در چند سال اخیر، شاهد کلاهبرداری‌هایی در این زمینه بوده‌ایم. اخیرا نیز مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده‌اند و با تبلیغات گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری در این خصوص اظهار داشت: بهترین راه‌حل به منظور جلوگیری از نصب اپلیکیشن‌های مخرب دانلود از منابع معتبر و به‌روزرسانی این نرم افزارها است.

سرهنگ رجبی به شهروندان توصیه کرد: جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش ‌و پرورش به آدرس اینترنتی https:‌//www.medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموما با عناوین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها، به ویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند و مجوز دسترسی غیرمجاز می‌خواهند، توجه نکنند.

وی تاکید کرد: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32