تغییرات اندک قیمت خودرو

پیش بینی بازارها سه شنبه 7 دی 1400

با آغاز مذاکرات وین، حساسیت در بازارها برای پیگیری نتایج اولیه از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارها در روزهای پایانی سال میلادی منتظر یک رویداد مهم در وین هستند. مذاکرات برجامی وین به باور معامله گران اثر اساسی روی رفتارها در بازارها خواهد گذاشت.

بازار ارز | همه منتظر وین هستند

در بازار ارز قیمت دلار در محدوده دو کانال به صورت چسبیده در نوسان محدود است. معامله گران بازار ارز منتظرند ببینند که در دور جدید مذاکرات وین چه اتفاقی خواهد افتاد.

از دید آنان بازارها فعلا در شرایط انتظارند اما نکته اساسی اینجاست که دور نوسان قیمت ها در بازار ارز در چند روز گذشته محدود شد؛ به طوریکه قیمت ها از یک محدوده مشخصی نه بالاتر و نه پایین تر نمی رود. در صورت سیگنال های مثبت از وین به نظر می رسد بازار نسبت به استراتژی های خود تغییر جهت میدهد.

بازار سهام | محتمل ترین سناریوی بورس

معاملات بازار سهام در روز دوشنبه با حرکت روبه جلوی شاخص بورس همراه شد اما چالش بازار که خروج پول حقیقی ها از بازار است، همچنان گریبانگیر بازار است.

با این وصف معاملات روز سه شنبه احتمالا با توجه به وضعیت شاخص های عملکردی با فشار دوباره سمت عرضه روبه رو شود و می تواند دوباره در مسیر صعودی شاخص مانع ایجاد کند. دیروز در بازار سهام، بالای ۱۳۰ همت اوراق در قالب عملیات بازار باز بانک مرکزی مورد معامله قرار گرفت که ۹۷ درصد ارزش معاملات روز را به خود اختصاص داد و از این منظر رکوردشکنی در تاریخ بازار سرمایه محسوب میشود.

بازار خودرو | تغییرات اندک قیمت خودرو

قیمت خودروها در روز ششم دی با تغییرات اندکی روبه رو بود. بازار خودرو که تاثیرات خود را به طور مستقیم از نوسانات ارزی پی می گیرد، این روزها در پی محدودشدن نوسان دلار، با تغییرات اندک همراه بوده است. البته معامله گران خودرو منتظر اتفاقات جدید در خصوص مذاکرات برجامی وین هستند و آماده هستند که استراتژی هایشان را بر این مبنا بنا بگذارند.

بازار مسکن | سیگنال افزایشی مسکن در آذر

براساس گزارش بانک مرکزی، در بازار مسکن، بررسی‌ها حکایت از آن دارد که شاخص قیمت مسکن معامله شده با افزایش مواجه شده است. بر این مبنا تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذرماه سال 1400، به حدود 9.8 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 33.8 و 282.5 درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 325.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش نشان می دهد.

این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 21.1 درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه آذرماه سال 1399 (معادل 98.9 درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین شتاب گرفت

بیت کوین در شروع هفته آخر سال میلادی شتاب بیشتری گرفت. در روزی که گذشت بیت کوین فراتر از ۵۱ هزار دلار معامله شد و بعد از مدت‌ها وارد کانال فراتر از ۵۱ هزار دلار شد.

لارک دیویس، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال می‌گوید که بیت کوین ممکن است با خروج از روند نزولی اخیر، برای سودهای جدید آماده شود. او در توییتی نوشت: «بیت کوین از روند نزولی خارج شده و در حال حاضر، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه معامله می‌شود.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −  94  =