نصب کانکس های دستگاه عابر بانک باعث افزایش رضایت مشتریان بانک ها می گردد

امروزه بخش بزرگی از تراکنش های بانکی توسط دستگاه های عابربانک یا همان ATM انجام می شود که این امر باعث گردیده تا اشخاص بتوانند امور ساده بانکی خود را بدون نیاز به مراجعه به بانک و صرف زمان در شعب بانکی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همین امر نشان دهنده اهمیت در دسترس بودن دستگاه های خودپرداز بوده و در برخی موارد بخصوص در مناطقی که تعداد کمی شعب بانکی وجود دارد، افراد می بایست گاها مسیر نسبتا طولانی را تا اولین دستگاه پیموده و یا زمان زیادی را برای انجام تراکنش در صف صرف کنند. اما یکی از نوآوری هایی که این روزها برخی از بانک ها از آن برای حل این مشکل استفاده می کنند کانکس عابر بانک بوده که در واقع باعث می گردد تا در نقاطی که شعبه بانک وجود ندارد، فقط یک یا چند دستگاه عابر بانک برای استفاده عموم نصب شود.

به عبارتی دیگر نیاز نیست که حتما دستگاه ATM داخل شعبه بانک بوده بلکه با استفاده از کانکس عابر بانک و نصب آن در مسیر های پرتردد، شهروندان و مشتریان بانک ها می توانند تراکنش های روز مره خود را انجام داده و از این طریق خدمات غیر حضوری خود را از بانک ها دریافت کنند. این امر باعث در دسترس بودن بیشتر خدمات گردیده که افزایش رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک ها را در پی داشته و مورد استقبال بسیاری از بانک ها و مشتریان آنها قرار گرفته است.

برای قرار دادن دستگاه عابر بانک در داخل این کانکس ها می بایست استاندارد ها و شرایط خاصی محیا گردد ه مهمترین آنها عبارتند از تامین امنیت دستگاه با استفاده از استراکچر و پوشش های فلزی مقاوم در بدنه، که بتواند دستگاه را در برابر سرقت محافظت نماید. نکته بعدی تامین برق و همچنین UPS جهت یکنواخت سازی و ضخیره برق برای چندین ساعت می باشد. از آن گذشته جهت تهویه مطبوع و خنک کردن فضای داخلی می بایست دمپر های ضد گرد و غبار و سیستم خنک کننده ای پیش بینی شده باشد.

نکته بعدی ظاهر و نمای کار بوده که می بایست بطوری مجزا و شاخص طراحی شده باشد که معرف خدمات بانکی بوده و در فضای شهری بخوبی جای گیرد. این کار می بایست توسط تیم فنی بانک و طراحان کانکس سازی که پروژه تولید کانکس عابر بانک را در اختیار دارد انجام شده و تعاملی دوسویه جهت دستیابی به بهترین نتیجه حاصل شود.

علاوه بر آن نکات فنی ، ابعاد دقیق دستگاه نیز بشکل نقشه های فنی می بایست از قبل ترسیم شده باشد تا خطا های ابعادی و اندازه گذاری در تولید پیش نیایید چرا که تولید این نوع کانکس می بایست با ظرافت و حساسیت های خاصی انجام شود و چند سانتیمتر خطای اندازه گذاری می تواند به نقصی بزرگ در کل سازه تبدیل و راه نفوذ آب و گرد و غبار به داخل دستگاه شود.

در نهایت بسته به پتانسیل و نیاز محل مورد استفاده تعداد دستگاه ها ممکن است بیش از یک دستگاه باشد که در این مورد ساخت یک کانکس عابر بانک بزرگ با ظرفیت چند دستگاه بهتر از چند دستگاه کوچک بوده و میتواند تاسیسات مورد نیاز و هزینه های تولید را تا حد قابل ملاحضه ای کاهش دهد.

نکته حائذ اهمیت بعدی که یکی از مهمترین نکات بوده انتخاب محل مناسب جهت نصب کانکس عابر بانک بوده که می بایست در این مورد تحقیقات کاملی انجام شود و محل نصب از هر لحاظ مناسب باشد. بطور مثال دسترسی عموم به سازه در تمامی ساعات شبانه روز میسر بوده و در کنج یا گوشه ای که دور از دید باشد ، قرار نگیرد. کانکس عابر بانک می بایست به برق، خط تلفن و اینترنت سریع نیز اتصال دائمی داشته تا بتواند به شبکه بانکی متصل شود. از طرفی محل نصب سازه می بایست بگونه ای باشد که صد معبر نکرده و مزاحمتی برای ساختمان ها یا واحد های مجاور و یا حتی عبور و مرور عابرین ایجاد نکند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  50