چاینا موبایل به دنبال جذب ۸.۸میلیارد دلار سرمایه است

شرکت های چینی به بازارهای سهام داخلی روی آوردند

شرکت چاینا موبایل China Mobile، پر مشتری‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه در جهان، قصد دارد با عرضه سهام خود دربازار بورس شانگهای، ۸.۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت چاینا موبایل China Mobile، پر مشتری‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه در جهان، قصد دارد با عرضه سهام خود دربازار بورس شانگهای، ۸.۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

این شرکت به دلیل مقررات محدودکننده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، از بازار بورس نیویورک اخراج شده بود.

چاینا موبایل به تعداد روز افزونی از شرکت‌های چینی عضو بازارهای سهام در ایالات متحده می‌پیوندد که از بورس نیویورک خارج می‌شوند.

شرکت‌های چاینا تله‌کام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام، که رقبای کوچکتر این شرکت هستند پیشتر به بازارهای بورس داخلی چین نقل مکان کرده‌اند.

این سه شرکت پس از تصمیم دولت آقای ترامپ برای محدودیت سرمایه‌گذاری آمریکاییان در شرکت‌های فناوری چینی از بورس نیویورک حذف شدند.
دولت جو بایدن این سیاست را همچنان دنبال کرده زیرا برنامه او برای کاهش تنش در روابط با چین به جایی نرسیده و تشنج همچنان ادامه یافته است.

روز دوشنبه، گروه سنس‌تایم SenseTime، که یک شرکت استارتاپ چینی فعال در بخش هوش مصنوعی است بار دیگر فروش ۷۶۷ میلیون دلار سهام خود را این بار در بازار بورس هنگ‌کنگ آغاز کرد.

هفته گذشته دولت آمریکا اعلام کرد که آمریکاییان مجاز به سرمایه‌گذاری در این شرکت نیستند و در نتیجه، نام آن از فهرست شرکت‌های فهرست شده در بازارهای سهام آمریکا حذف شد.

دولت آمریکا گروه سنس‌تایم را به توسعه نرم افزار تشخیص چهره به منظور تعیین خصوصیات قومی و نژادی افراد متهم کرد و گفت که هدف از تکمیل این فناوری، استفاده از آن برای شناسایی و کمک به دولت چین در سرکوب مسلمانان ایغور است.

مدیران شرکت این اتهام دولت آمریکا را رد کرده و گفته‌اند که "محصولات و خدمات گروه ما برای مصارف غیرنظامی و تجاری برنامه‌ریزی و تولید می‌شود و کاربرد نظامی ندارد."

قرار است سهام این شرکت از روز ۳۰ دسامبر در بورس هنگ‌کنگ معامله شود.

در ماه جاری، شرکت چینی دیدی گلوبال، که در زمینه ارائه خدمات تاکسیرانی اینترنتی فعالیت دارد، اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را از بورس نیویورک خارج و در هنگ‌کنگ عرضه کند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که هیئت نظارت بر سلامت معاملات در بازار سهام آمریکا اعلام کرد که قواعد سختگیرانه جدیدی را برای شرکت‌های چینی که سهامشان در آمریکا معامله می‌شود به اجرا گذاشته است.

شرکت دیدی گلوبال در حساب کاربری خود در ویبو Weibo، شبکه میکروبلاگینگ شبه‌توییتر چین، اعلام کرد: "به دنبال تحقیقات دقیق، این شرکت بلافاصله خروج از بورس نیویورک را آغاز کرده و برنامه‌ریزی برای عرضه سهام خود در هنگ‌کنگ را به جریان انداخته است."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  7