بانک پاسارگاد؛ الهام بخش برای توسعه خدمات مالی صندوق توسعه فناوری نوین

تفاهم نامه همکاری صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک پاسارگاد به امضا رسید

صبح امروز تفاهم نامه همکاری بین صندوق فناوری های نوین و بانک پاسارگاد به منظور استفاده از امکانات و ظرفیت های طرفین در راستای توسعه و ارتقای سطح همکاری های فی مابین به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از صندوق فناوری های نوین، صبح امروز چهارشنبه یکم دی ماه تفاهم نامه همکاری بین صندوق فناوری های نوین و بانک پاسارگاد به منظور استفاده از امکانات و ظرفیت های طرفین در راستای توسعه و ارتقای سطح همکاری های فی مابین به امضا رسید.

این تفاهم نامه که به منظور همکاری مشترک درخصوص ارائه انواع خدمات مالی و بانکی اعم از اعطای وام و تسهیلات در قالب عقود اسلامی، اعتبارسنجی، ارزیابی تسهیلات و سرمایه گذاری جسورانه توسط صندوق، پذیرش صدور انواع ضمانت نامه های صادرشده توسط صندوق، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات الکترونیک توسط شبکه شعبه ها و درگاه های الکترونیک در چارچوب قوانین و مقررات جاری و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی به امضا رسید، قرار است زمینه ساز امضای قراردادهای دیگری در بین صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک پاسارگاد  جهت تامین مالی طرح های فناورانه  ودانش بنیان باشد.

در این مراسم که هیات مدیره و مدیران اجرایی ارشد بانک پاسارگاد و صندوق توسعه فناوری حضور داشتند دکترمجید قاسمی؛ مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به همکاری های کنونی این بانک با مجموعه پارک فناوری پردیس گفت: بانک پاسارگاد اکنون در پارک فناوری مجموعه دانشگاه نوآوری خاتم را در حال ساخت دارد و همواره از ایده های نو حمایت می کند.

وی با اشاره به سال های فعالیت خود در سیستم بانکی کشور گفت: من سال 65 وقتی مسئولیت بانک مرکزی را به عهده گرفتم فناوری و نوآوری هنوز مسطح نشده بود.اما صندوقی به نام صندوق حمایت از مخترعین و مبتکرین زیر نظر وزارت علوم شکل گرفت که البته منابع محدود و شرایط خود را داشت.

قاسمی وجود چنین صندوق هایی را در حوزه نواوری بسیار مفید عنوان کرد و افزود: در مجموعه خاتم پژوهشکده هایی نیز در دست ایجاد است که قرار است هر یک به مرکزی برای تحقیقات مالی تبدیل شود.

حسین صابری؛ نایب رئیس هییت مدیره صندوق توسعه فناوری نوین با اشاره به مسیر فعالیت این صندوق از ابتدا تا به امروز گفت: بر اساس ماده 45 قانون برنامه سوم توسعه به نهادهای پژوهشی اجازه داده شد در تاسیس صندوق هایی با عنوان صندوق های غیر دولتی پژوهش و فناوری مشارکت کنند. لذا از سال 1384 فرآیند درخواست مجوز این صندوق آغاز شد.

لذا  مجوز صندوق توسعه فناوری نوین نیز پس از دو سال در سال 1386 صادر شد.

بانک پاسارگاد؛ الهام بخش برای توسعه خدمات مالی صندوق توسعه فناوری نوین

سید روح‌اله ميراميني؛ مدیرعامل و عضو هیات مدیره صندوق توسعه فناوری نوین مجموعه بانک پاسارگاد را الهام بخش صندوق خواند و خاطرنشان کرد: مجموعه بانک پاسارگاد در حوزه تامین مالی فناوری منظومه مناسبی را تاسیس و راهبری میکند. بر این اساس در صندوق تلاش کرده ایم همواره با الهام از تجربیات این بانک و سایر نهادهای تخصصی  فعالیت کنیم.

وی یادآور شد: صندوق به دلیل نیازهای خود در بحث ارائه خدمات به حوزه استارتاپ ها وانواع شرکت های فناور و دانش بنیان، منظومه ای از شرکت و نهادهای تخصصی را گرد خود پدید آورده است که هریک به منظور تکمیل خدمات صندوق  ایجاد شده است.

صندوق توسعه فناوری نوین؛رکوددار بیشترین صدور و کمترین نکول درضمانت نامه ها

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری نوین با اشاره به ارزیابی های کارشناسی این صندوق در ارائه خدمات و ضمانت نامه گفت: ما در مجموعه صندوق شرکتی در حوزه ارزیابی، نظارت،ارزش گذاری و مشاوره ارزشمندسازی به شرکت ها داریم. بنابراین ارزیابی های ما در صندوق همواره بر پایه فاکتورهای دقیقی صورت می گیرد و همین دقت سبب ثبت کمترین میزان نکول در ضمانت نامه های صادر شده توسط صندوق شده است.

وی با ارائه برخی آمار در این خصوص اظهار کرد: طی 5 سال گذشته از تعداد 2000ضمانت نامه صادر شده تنها 4 مورد نکول به ثبت رسیده است که همین مساله در کنار سایر خدمات مالی به دستگاه های اجرایی و شرکتها، این صندوق را در مجموع خدمات مالی به رتبه نخست در بین صندوق ها تبدیل کرده است.به همین دلیل بیش 13 بانک و از جمله بانک پاسارگاد به ما اعتماد کرده اند.

عضو هیات مدیره انجمن سرمایه گذاری خطر پذیر مدیرعامل،همچنین یادآور شد: این صندوق همچون بانکها منظومه ای از خدمات مالی را در زیرمجموعه خود دارد، با این تفاوت که تمرکز صندوق  صرفا بر روی تامین مالی و سرمایه گذاری بر طرح ها و شرکت های حوزه فناوری است و خدمتهای متنوعی را با توجه به جایگاه و رشد شرکتهای فناور ارایه میکند.

وی ادامه داد: ما در صندوق با الهام از بانک پاسارگاد، با همکاری برخی صندوق های مشابه، اقدام به ایجاد پلتفرم تخصصی برای  تسریع در ارایه خدمات مالی صندوق ها کرده ایم.در حال حاضربیش از 60 صندوق در حوزه تامین مالی شرکت های فناوری فعالیت می کنند که اکنون 27 صندوق  میتوانند بر روی  این پلتفرم  ارائه خدمات دهند.بنابراین با تلاش در 5 سال اخیر اکنون کل فرآیندهای این صندوقها مکانیزه شده است.

میرامینی ریسک سرمایه گذاری در شرکت های نوآور را گریزناپذیر خواند و افزود: چنانچه بانک پاسارگاد با درخواست انواع خدمات مالی از سوی شرکت های فناور مواجه است و بانک به هردلیلی نمیخواهد ریسک کند، ما می توانیم با تکیه بر دانش و ارزیابی های دقیق خود اقدام به پذیرش و ارایه خدمات مالی به این شرکت ها کنیم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه به امضای صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک پاسارگاد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  +    =  33