موسسات اعتباری ضوابط ما را بپذیرند مجوز می‌گیرند

دبیرکل بانک مرکزی

خلق پول، گشایش حساب‌های جاری و صدور دسته چک از موارد نقض آیین‌نامه و ضوابط بانک مرکزی است و چنانچه در موسسات مالی و اعتباری دیده شود بانک مرکزی وارد عمل خواهد شد.

محمود بهمنی ـ دبیرکل بانک مرکزی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره گرفتن مجوز فعالیت‌ تعاونی‌های اعتبار اظهار کرد: در راستای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتبار به تعدادی از آن‌ها مجوز فعالیت داده‌ایم تا خود را با ضوابط بانک مرکزی تطبیق دهند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی ما اگر در یک فاصله زمانی این موسسات ساماندهی شوند قطعاً می‌توانند فعالیت کنند، زیرا باید دستورالعمل‌ها و قوانین بانک مرکزی را بپذیرند و در تعیین نرخ‌ها، تسهیلات‌دهی و جذب منابع انضباط را رعایت کند.

بهمنی خلق پول، گشایش حساب جاری و صدور دسته چک را از جمله موارد نقض آیین نامه و ضوابط بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: اگر از سوی موسسات مالی و اعتباری یا تعاونی‌ها چنین مواردی مشاهده شود تخلف به حساب می‌آید و طبعاً بانک مرکزی وارد عمل خواهد شد.

دبیرکل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به تعیین نرخ سود بانکی اظهار کرد: تعیین نرخ سود بانکی به کار کارشناسی نیاز دارد و هر تصمیمی را که دولت اتخاذ کند، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها قطعاً به آن عمل می‌کنند اما بحث بر سر اختلاف نظر در خصوص تعیین نرخ سود بانکی نیست، بلکه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی است که طرفین دارند مشکل اساسی نرخ سود نیست و معتقدیم که باید چگونگی تعدیل نقدینگی‌ها و کمک به واحدهای تولیدی را مدنظر قرار بدهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  +    =  60