کاهش حق بیمه اجباری شخص ثالث موتورسیلکت‌ها ابلاغ شد

بیمه مرکزی ایران مصوبه کاهش 40 درصدی حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث برای انواع موتور سیکلت‌ها را برای اجرا به شرکت‌ها بیمه ابلاغ کرد.

 

به گزارش ایسنا بر اساس دستورالعمل رییس کل بیمه مرکزی ایران به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، حق بیمه‌های جدید از اول مرداد 87 لازم‌الاجرا بوده و شرکت‌های بیمه موظفند تمهیدات لازم را برای صدور بیمه نامه با حق بیمه‌های جدید فراهم کنند.

حق بیمه‌های جدید بیمه اجباری شخص ثالث انواع موتورسیکلت با تعهدات بدلی 535 میلیون ریال و تعهدات مالی 10 میلیون ریال به شرح زیر است:

نوع موتور سیکلت ـ حق بیمه استثنائات و تعدد دیه ـ حق بیمه پوشش‌های اجباری ـ جمع حق بیمه (همه به هزار ریال)

گازی ـ 20 ـ 392 ـ 414

دنده‌ای حداکثر 2 سیلندر ـ 24 ـ 471 ـ 459

دنده‌ای 3 سیلندر و به بالا ـ 25.5 ـ 507.5 ـ 533

دنده‌ای دارای سایدکار ـ 26 ـ 537 ـ 560

بیمه مرکزی ایران در دستورالعمل خود به شرکت‌های بیمه تاکید کرده است که به منظور حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، بیمه نامه‌های شخص ثالث به صورت سالیانه صادر شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی بیمه مرکزی هیات وزیران در جلسه 12 تیرماه امسال پیشنهاد بیمه مرکزی ایران را در راستای ترویج استفاده از بیمه در جامعه و نهادینه کردن آن مبنی بر کاهش 40 درصدی حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث برای انواع موتورسیکلت‌ها را تصویب کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +    =  5