مصوبه مجمع عمومی بانکها قانونی منتفی شد

رییس کل بانک مرکزی:

رئیس کل بانک مرکزی از منتفی شدن قانونی مصوبه مجمع عمومی بانکها مبنی بر پرداخت کلیه وامها در کارگروه اشتغال و مسکن استانها خبر داد.

طهماسب مظاهری در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات از ابتدا بر عهده هیئت مدیره بانکها بوده و هم اکنون نیز چنین است، تصریح کرد: مصوبه مجمع عمومی بانکها با ابلاغ کامل بسته سیاستی- نظارتی شبکه بانکی توسط بانک مرکزی به طور قانونی منتفی شد.

وی تصریح کرد: مجمع عمومی بانکها سیاستهای کلی بانکی را ابلاغ نمی کند و در همان زمان که این مصوبه به تصویب هیئت مدیره رسید، من با ارسال نامه ای اعلام کردم که این کار صحیح نیست.

مظاهری خاطرنشان کرد: با ابلاغ کامل بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی در روز پنج شنبه به بانکها، تکلیف بانکها مشخص است. وی همچنین به مدت زمان 4 ماهه برای نهایی شدن بسته بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی نظارت سخت و دقیقی را در اجرای این بسته اعمال خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با ابلاغ بسته بانک مرکزی کارها تمام نمی شود، بلکه اجرای مفاد بسته به طور دقیق تری باید انجام شود.

به گزارش مهر، در اردیبشهت ماه سالجاری مجمع عمومی بانکها در جلسه ای تصویب کرد که پرداخت کلیه وامها از ابتدای خرداماه سال 87 در کارگروه اشتغال و مسکن استانها انجام شود. در پی این مصوبه، رئیس کل بانک مرکزی با  ارسال نامه ای به مدیران عامل بانکها مخالفت خود را با مصوبه مجمع عمومی بانکها مبنی بر پرداخت کلیه وامها از اول خردادماه در کارگروه اشتغال و مسکن استانها اعلام کرده و خواستار عدم اجرای این بند مصوبه شده بود.

همچنین طهماسب مظاهری طی آن بندهای 1 و 7 مصوبه مجمع عمومی بانکها در مورد تبیین مراحل و محدودیتهای عملیاتی برای اعطای تسهیلات و نیز اخذ تعهد از مشتیران تسهیلات درج نام برخی از مشتریان در فهرست سیاه- محرومیت پنج سال از اعطای تسهیلات را غیر قابل اجرا اعلام کرده بود. 

براساس اساسنامه مجمع عمومی بانکها، وزیر بازرگانی، وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر صنایع و معادن، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر تعاون، وزیرامور اقتصادی و دارایی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعضای مجمع عمومی بانکها را تشکیل می دهند و ریاست مجمع بر عهده وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  27