راهبر دهای کوتاه مدت بانک مرکزی

پاشایی‌فام اعلام کرد

ایبنا -نرخ تورم، نرخ بیکاری و نرخ رشد اقتصادی سه متغیری هستند که در مجموعه شاخص‌های کلان اقتصادی مورد نظر بانک مرکزی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،

رامین پاشایی‌فام ـ معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی در روند هدفگذاری تورمی و مهار روند افزایشی قیمت‌ها سعی دارد؛ سه شاخص نرخ تورم، بیکاری و رشد اقتصادی را به طور متعادل کنترل و بهینه کند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در تلاشیم نرخ رشد تورم را به گونه‌ای کنترل کنیم که ضمن حفظ رشد اقتصادی، بیکاری موجود را کنترل کنیم.

پاشایی‌فام با اشاره به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه چهارم توسعه گفت: رشد اقتصادی هشت درصدی در سال‌های برنامه چهارم نیازمند نقدینگی کافی است که در صورت تامین بی‌برنامه آن به روند افزایشی تورم دامن خواهد زد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد: هدفگذاری تورم در کنار دو متغیر دیگر یعنی نرخ بیکاری و نرخ رشد اقتصادی معنا می‌یابد بنابراین تلاش ما بر این است که با اقدامات برنامه‌ریزی شده در یک برنامه کوتاه مدت روند افزایشی تورم را کند و متوقف سازیم و در عین حال بیکاری را در سطح فعلی حفظ کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. کارشناس می گوید

    گفته های
    اقای احمدی را تایید میکنم اما به نظر می رسد برخی بانک مرکزی را چتری برای تداوم بیزینس خود تلقی میکنند. ایشان باید به این گونه افراد نیز توجه داشته باشند

ارسال یک پاسخ

44  −    =  39