باید مراقب بود بانک‌های خارجی مشکلات خود را به اقتصاد ما وارد نکنند

مدیرعامل بانک ملت

ایبنا – سرمایه بانک ملت 13 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام شده است و در گام اول پنج درصد از سهام آن در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،

علی دیوان‌دری ـ‌ مدیرعامل بانک ملت ـ به نقل از ایسنا درباره عرضه‌ سهام بانک ملت گفت: مراحل واگذاری سهام بانک ملت به عنوان اولین بانک دولتی در سازمان خصوصی سازی،‌ انجام شده است و طبق برنامه‌ریزی وزارت اقتصاد بزودی پنج درصد سهام آن پس از کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت سهام توسط سازمان خصوصی سازی براساس قانون اعلام می‌شود اما رقابت برای خرید سهام به صورت خرد در بورس تعیین کننده نهایی قیمت هر سهم بانک خواهد بود.

دیوان‌دری درباره فعالیت بانک ملت در زمینه انرژی اظهار کرد: بانک گرایش خود در زمینه انرژی را پررنگ‌تر کرده است و قصد دارد در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهد.

مدیرعامل بانک ملت افزود: انرژی می‌تواند محور توسعه کشور باشد، بنابراین باید از امکاناتی که در اختیار کشور است برای فعال کردن بخش‌های دیگر استفاده کرد، به همین منظور دپارتمان انرژی در بانک تاسیس شده است. از طرف دیگر با توجه به اینکه فعالیت بانک‌های خارجی در بخش انرژی کاهش پیدا کرده است، بانک ملت قصد دارد گوشه‌ای از این کمبود را از این طریق جبران کند.

مدیرعامل بانک ملت درباره ورود بانک‌های خارجی به ایران گفت: این بانک‌ها در پروژه‌های مالی حضور پیدا کرده و به تامین سرمایه صنایع کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال فعالیت بانک‌های خارجی در کشور به صورت بانکداری خرد نبوده و ورود سرمایه را به همراه داشته است. تامین مالی و افزایش توان حرفه‌ای نظام بانکی نیز از فرصت‌هایی هستند که با ورود بانک‌های خارجی بوجود می‌آیند.

دیوان‌دری در پایان اضافه کرد: باید مراقب بود تا بانک‌های خارجی مشکلات اقتصادی خود را به اقتصاد ما وارد نکنند همچنین باید از خروج منابع در اختیار سرمایه‌گذاران ایرانی به خارج از کشور جلوگیری کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7