۹۵ درصد دارایی بانکها معلق به سپرده گذاران است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی :

ایبنا – معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی استاندارد واگذاری بانکها و بیمه ها را بسیار پیچیده و حساس دانست و گفت: 95 درصد دارایی بانکها معلق به سپرده گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،به نقل مهر

 سید حمید پور محمدی امروز در حاشیه نوزدهمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص وقفه ایجاد شده در واگذاری بانکها و بیمه ها گفت: واگذاری بانکها و بیمه ها دارای ویژگی هایی است که سایر بنگاهها فاقد آن هستند، این در حالی است که بیش از 95 درصد دارایی بانکها معلق به سپرده گذاران است.

معاون امور بانکی ، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی واگذاری بانکها و بیمه ها به بخش خصوصی را مستلزم دغدغه دولت برای عملیاتی شدن این امر دانست و اظهارداشت: سازمان حسابرسی باید با وسواس در واگذاری داراییها دقت کند و سازمان بورس نیز شرایط و مقرراتی را ایجاد نماید که کمترین خدشه به واگذاریها وارد شود.

وی افزود: استاندارد واگذاری بانکها و بیمه ها بسیار پیچیده و حساس است به نحوی که بحث صندوق بازنشستگی که مطالعات آن در بانکها انجام شده، حدود 5 ماه طول کشید.

پورمحمدی دلیل زمان بر بودن مطالعات صندوق بازنشستگی را میزان هزینه بازنشستگی و تاثیر آن بر سهام در 20 سال آینده اعلام کرد و گفت: با همه این اوصاف، بانکهایی که باید واگذار می شدند صورتهای مالی خود را تهیه کردند که عمدتا مطلوب بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مطالعات ادواری برای صندوقهای بازنشستگی تهیه شده است ، گفت: نگرانیهایی در نحوه محاسبه سود به روش تعهدی وجود داشت که آن هم نهایی شد وهیچ مانعی برای واگذاری سهام بانکهای دولتی وجود ندارد .

به گفته وی به محض اعلام آمادگی سازمان خصوصی سازی و بورس برای عرضه سهام بانکها این اتفاق رخ خواهد داد و البته این روند نباید بیشتر از 2 تا 3 ماه به طول بینجامد.

پور محمدی درمورد بحث حذف صفرهای پول ملی گفت: مطالعات خوبی در این ارتباط انجام شده و نتایج کارشناسی عمیقی به دست آمده است. 


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4