تغییر سهمیه بنزین خودروها از ابتدای سال آینده

ایبنا – رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور از تغییر سهمیه بنزین خودروها از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: با آماده شدن زیرساختها ، دولت از سال 1388 به سمت حذف یارانه های سوخت حرکت خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد رویانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال جاری زیرساختهای تغییر سهمیه های بنزین فراهم نبود، اظهار داشت: عدم توسعه کامل ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم فرهنگ سازی گسترش دولت الکترونیک، عدم استفاده کامل ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله عواملی بود که باعث شد تغییری در سهمیه های بنزین اعمال نشود.

رویانیان تاکید کرد: از سال آینده برای رسیدن به اهداف تعیین شده، تغییراتی در سهمیه های بنزین اعمال خواهد شد.

قطع سهمیه ویژه بنزین نمایندگان

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهمیه بنزین در نظر گرفته شده برای  نمایندگان مجلس هفتم قطع شده است ، توضیح داد: از سوی مجلس هشتم نیز تا کنون تقاضایی مبنی بر دادن سهمیه ویژه به نمایندگان دریافت نشده است.

به گفته رویانیان در صورت درخواست مجلس برای دریافت سهمیه سوخت این موضوع درستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور بررسی خواهد شد.

ایمنی خودروها

یس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشوردر خصوص بحث ایمن سازی در خودروها یادآور شد: بحث استاندارد سازی و نصب ترمزهای ABS از سال آینده در کشور اجرایی می شود، ضمن اینکه امسال نیز تعیین استانداردها در خودروهای وارداتی در دستور کار وزارت صنایع و معادن کشور قرار گرفته و از سال 1388 این موضوع درمورد خودروهای داخلی نیز اعمال می شود.

دلایل کاهش قیمت بنزین سوپر

رویانیان همچنین درباره علت تغییر قیمت بنزین سوپر توضیح داد: بسیاری از خودروهای متوسط جامعه به ازای هر باک بنزین معمولی باید حداقل یک باک بنزین سوپر استفاده کنند به طوری که این موضوع در خودروهایی همچون پراید، پژو و سمند لازم و در تاکسیها و خودروهای دوگانه سوز ضروری است.

وی مهیا شده شرایط برای استفاده عموم مردم را مهمترین دلیل کاهش قیمت سوپر به 150 تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که یارانه این سوخت فقط در اختیار دهکهای متوسط و پایین جامعه قرار می گیرد.

سهمیه ویژه بنزین نداریم

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشوردر پایان تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ای برای در نظر گرفتن سهمیه ویژه مانند بنزین سفر و … در دستور کار ستاد قرار ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  15  =