شهدای حمله تروریستی کربلا؛۵۰شهید، ۸۳زخمی

شمار تلفات حمله دیروز تروریستی به زائران حسینی(ع) که با پای پیاده عازم کربلای معلی بودند، به 50 شهید و 83 زخمی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، موج جدیدی از خشونت‌ها و حمله تروریستی در عراق طی 24ساعت گذشته، حدود 50 شهید و دهها زخمی در این کشور برجای گذاشت.

این انفجارها در حالی صورت گرفت که تدابیر شدید امنیتی در آستانه اربعین حسینی(ع) در کربلا برقرار شده است. پلیس عراق در این باره گفت: در حمله انتحاری یک زن در شهر "الاسکندریه " در 60کیلومتری جنوب بغدادکه کمربند انفجاری به خود بسته بود بیش از 40نفر شهید و 83 نفر دیگر زخمی شدند. پلیس عراق افزود: یک عامل زن که مواد منفجره را زیر چادر خود مخفی کرده بود، آن را در میان جمع زیادی از زنان و کودکان که عازم کربلای معلی بودند، منفجر کرد. از سوی دیگر "عقیل الخزعلی " استاندار کربلا در نشستی خبری گفت طرف‌هایی مسئول دخالت در این انفجارها هستند.

وی به طور مشخص به نام این گروهها هیچ اشاره‌ای نکرد. این در حالی است که سرلشکر "عثمان الغانمی " اعلام کرد ، اخبار اطلاعاتی حاکی از آن است که عاملان انتحاری در صددند در حین برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی خودشان را در بین عزاداران منفجر کنند. وی همچنین از تشدید عملیات بازرسی با هدف برقراری امنیت و حفاظت از جان زائران خبر داد.

این در حالی است که مقامات شهر کربلا اعلام کردند که تاکنون حدود 125هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) وارد این شهر شده‌اند. حمله به زائران در شرایطی صورت می‌گیرد که میلیونها مشتاق اهل بیت از اقصی نقاط عراق و دیگر کشورها برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) عازم کربلا هستند. هر ساله در آستانه اربعین حسینی (ع)هزاران نفر از مردم عراق از شهرهای مختلف برای عزاداری و سوگواری با پای پیاده یا با وسایل نقلیه راهی شهر کربلای معلی می‌شوند. روز پنجشنبه نیز در کمتر از یک کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) انفجاری که احتمال رفته با بمب دستی بوده، به وقوع پیوست.

در این حمله تروریستی 10نفر نفر به شهادت رسیده و 56 تن زخمی شدند که حال 15نفر از آنها نیز وخیم است. سه‌شنبه گذشته نیز انفجار بمب کار گذاشته شده در خیابان اصلی منطقه "الزعفرانیه " جنوب بغداد زائران شیعه را هدف گرفت. در این انفجار یک نفر شهید و بیش از هشت نفر مجروح شدند. هفته گذشته نیز بمبی در مسیر حرکت شماری از زائران شیعه عراقی در منطقه "القاهره " در شمال بغداد منفجر شد که براثر آن دو تن از زائران شیعه عراقی شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند. مسئولان امنیتی عراق پیش از این اعلام کردند که بیش از 35 هزار نیروی پلیس و ارتش امنیت عزاداران حسینی (ع) را در استان کربلای معلی تامین می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  55  =