تأکید بانک مرکزی بر توسعه خدمات بانکی الکترونیک در سال ۸۸

ایبنا – بر اساس بسته سیاستی – نظارتی بانک مرکزی انواع خدمات بانکی الکترونیک در ابعاد خرد و کلان طی سال آینده گسترش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با تصویب ماده 40 بسته سیاستی-نظارتی بانک مرکزی در سال جاری برای افزایش خدمات الکترونیک، وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی باید ترتیباتی اتخاذ کنند که در سال 1388 از انواع خدمات الکترونیک بانکها نظیر ساتنا برای پرداختها و پایانه‌های فروش فیزیکی و مجازی برای دریافت وجوه از مردم استفاده نمایند.

* راه اندازی اتاق پایاپای الکترونیک در بانک مرکزی

گزارش فارس حاکیست ماده 41 بسته سیاستی-نظارتی در سال جاری به راه‌اندازی و اجرای اتاق پایاپای الکترونیک تا پایان سال 1388 در بانک مرکزی اشاره کرده است.
به گزارش خبرنگار فارس طبق ماده مذکور بانکها موظفند طبق برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی بانک مرکزی اقدامات لازم جهت عملیاتی شدن اتاق پایاپای الکترونیک را انجام دهند.

* اولویت در ارائه خدمات خرد بانکی و سهولت در صدور مجوز

این گزارش حاکیست ماده 42 بسته سیاستی-نظارتی اشاره می‌کند بانک مرکزی ضمن تهیه تهیه دستورالعمل و مقررات لازم در خصوص تاسیس و فعالیت بانکهای مجازی،پیشنهادهای ارائه شده در خصوص تاسیس بانکهای صد در صد الکترونیکی به منظور ارائه خدمات خرد بانکی را با اولویت و سهولت در صدور مجوز تاسیس،مورد بررسی قرار خواهد داد.
گفتنی است سال گذشته در بسته مشابه این خدمات به صورت غیرحضوری به داوطلبین تاسیس صادر می‌شد و بانکهای مربوط مجاز به عمده فروشی نبوده و به عنوان پیشتاز و الگوی بانکداری الکترونیکی برای مراجعات خرد فعالیت طراحی می‌شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =