انتقال اطلاعات مشتریان از سیستم سنتی به شبکه الکترونیک سفیرتا پایان شهریور

جزییات طرح سفیربانک توسعه صادرات تشریح شد:

ایبنا – مدیر پروژه طرح سفیربانک توسعه صادرات ایران در تشریح جزئیات پروژه سفیر این بانک ،گفت:سفیرعنوانی است که برای برنامه CORE بانک توسعه صادرات ایران انتخاب شده و مخفف عبارت «سیستم فراگیر یکپارچه رایانه ای » است که در برگیرنده تمامی فاکتورهای مربوط به بانکداری الکترونیکی متبادر است. سایر بانک‌ها نیز برای برنامه CORE خود نام هایی از جمله: سیبا، سپهر، مهر، مهرگستر و . . . برگزیده‌اند. یکی از علت های انتخاب نام مشخص برای برنامه CORE توسط بانک ها،‌ اهمیت تحولی است که این سیستم در نحوه ارایه خدمات توسط بانک‌ها به همراه خواهد داشت.

علی برات مدیر پروژه طرح سفیردر گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با بیان مطلب فوق و با اشاره به مراحل نصب و راه اندازی سیستم سفیر ،گفت: به طور کلی اقدامات انجام شده در خصوص بکارگیری سیستم سفیر را می توان به دو بخش تقسیم کرد:دسته اول  اقدامات انجام شده در امور زیر ساختها شامل: انعقاد قرارداد، نصب تجهیزات سخت افزاری و برنامه های نرم افزاری سیستمی، ارتقاء سیستم خدمات کارت برای ایجاد قابلیت اتصال به سیستم CORE ، نصب و راه اندازی ایستگاه های کاری در شعب، نصب و راه اندازی ایستگاه های کاری در ستاد و ارایه آموزش های لازم به پرسنل است .

وی درباره دسته دوم اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی برنامه های  خدمات بانکی گفت: این اقدامات عملیاتی نمودن کلیه حساب های متمرکز،  سیستم حواله وجه ، اتصال سیستم کارت به سیستم سفیر، راه اندازی سیستم تلفن بانک سفیر ، راه اندازی سیستم پرداخت قبوض خدمات شهری از طریق تلفن و ATM و اینترنت،  راه اندازی سیستم بانکداری اینترنتی سفیر ، راه اندازی سیستم موبایل بانک سفیر ، اجرای حواله وجه بین بانکی( طرح ساتنا ) از طریق سیستم سفیر، راه اندازی سیستم کلر سفیر و عملیاتی نمودن  سیستم تسهیلات قرض الحسنه است.

برات درپاسخ به این سوال که چه بخش هایی از سیستم سفیر هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است، با اشاره به فازهایی که در سال 88 عملیاتی می شود اظهارکرد:  راه اندازی برنامه های تسهیلات شامل عقود مشارکت مدنی، مضاربه و سایر عقود مورد استفاده بانک و همچنین عملیاتی نمودن برنامه های ارزی سیستم سفیر از برنامه های است که درقالب طرح سفیر در سال جاری اجرایی خواهد شد.

مدیر پروژه سفیر با بیان اینکه  موضوع انتقال اطلاعات مشتریان از سیستم سنتی از اهمیت بالا و فرایند پیچیده ای برخوردار است خاطرنشان کرد:پیش بینی می شود فرایند مربوط به مشتریان حقیقی تا پایان خردادماه و فرایند مربوط به مشتریان حقوقی تا پایان شهریور سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اهمیت مشتری مداری در بانک توسعه صادرات ایران در حوزه بانکداری الکترونیکی گفت:ارایه خدمات بانکداری الکترونیک بدون در نظر گرفتن اصول مشتری مداری محقق نخواهد شد. به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی و مشتری مداری دو بال بانکداری مدرن هستند. چراکه بواسطه وجود پایانه های فیزیکی و مجازی برای ارایه خدمات به مشتریان، فرایندهای مربوطه بسیار تخصصی بوده و در صورت بروز مشکل، مشتریان بدون دریافت پشتیبانی های فنی و راهنمایی های لازم،‌ قادر به ادامه فعالیت در این حوزه نخواهند بود. 

وی خاطرنشان ساخت: بانک توسعه صادرات ایران اولین بانکی است که در سال 83 با ایجاد پست کشیک (Help Desk) در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل اقدام به ارایه خدمات پشتیبانی به مشتریان شبکه بانکی کرده و با نظارت بر پایانه های نصب شده توسط بانک، توانسته به نحو مقتضی ارایه خدمات کارت را به استانداردهای بالاتری ارتقاء دهد ضمن آنکه این بانک در نظر دارد با افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارایه توسط واحد Help Desk شرایط مناسب تری را برای ارایه خدمات به مشتریان فراهم آورد.

وی با اشاره به وجه تمایز بانکداری الکترونیک در بانک توسعه صادرات ایران بعنوان یک بانک تخصصی ،اظهار کرد:  بانک توسعه صادرات ایران به دلیل ماهیت فرامرزی آن به نوعی سفیر شبکه بانکی محسوب می شود بنابراین همواره سعی کرده در این رابطه خدماتی را به صادرکنندگان ارایه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1