نخستین سری اوراق مشارکت رهنی بانک سامان راهی بازار می‌شود

ایبنا – مدیر امور سرمایه گذاری بانک سامان گفت: نخستین سری اوراق مشارکت رهنی بانک سامان به ارزش بیش از 110 میلیارد ریال تا یک ماه آینده راهی بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا آقابابائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این مطلب گفت: در طراحی های صورت گرفته ملاک عمل مقررات احتیاطی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و سایر مقررات موضوعه سازمان بورس اوراق بهادار بوده و هدف بانک سامان تجدید قوای بیشتر برای پاسخ‌گویی بهتر به نیاز متقاضیان دریافت تسهیلات بوده است.
وی تصریح کرد: باگسترش این دانش در سطح بانکهای کشور و افزایش توان اعطای تسهیلات، می توانیم از این پس شاهد رونق ساخت و ساز و عرضه مسکن و در نتیجه کاهش قیمت در بازار باشیم. این خود کمک بزرگی به تحقق چشم انداز توسعه اقتصادی کشور است و این مهم جز با مساعدت موثر بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار میسر نمی شد.
آقابابائی با ذکر این نکته که بخشی از مشکل بوجود آمده در غرب به دلیل بازارهای رهن دست چندم بوده اعلام کرد: این اوراق دارای پشتوانه محکمی است و اوراق رهنی اولیه است. ضمن اینکه مکانیزم اعطای تسهیلات در بانکهای ایران و شرایط اقتصادی کشور از این حیث جای نگرانی باقی نمی گذارد.
بنابراین گزارش، محمدرضا ملک‌محمدی مدیر این پروژه در بانک سامان نیز میزان انتشار این اوراق را در این مرحله بین 110 تا 150 میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود تا یکماه آینده این اوراق راهی بازار شود.
وی با قدردانی از حسن نظر رئیس سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت تامین سرمایه امین، اعلام کرد بانک سامان به عنوان بانک پیشرو در عرصه فعالیتهای بانکی، طراحی اوراق تامین مالی نوینی را دستور کار خود دارد و آماده است تا تجربه خود را در این راستا دراختیار سایر بانکهای کشور قرار دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  7