ممنوعیت فروش گاز ایران به کشور ثالث در قرارداد خط لوله صلح

ایبنا – معاون وزیر نفت پاکستان گفت: بر اساس مفاد قرارداد خط لوله صلح، دولت پاکستان نمی تواند گاز وارداتی از ایران را به کشور ثالثی بفروشد بلکه گاز ایران برای تولید 4600 مگاوات برق در داخل به مصرف می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک معاون وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان بر عزم این کشور برای اجرایی کردن پروژه انتقال گاز ایران تاکید کرد و با رد فشارهای امریکا برای انصراف این کشور از پروژه انتقال گاز ایران گفت: دو کشور این پروژه را بر اساس برنامه آغاز می کنند.
محمود سلیم محمود که در مصاحبه با پرس تی وی سخن می گفت تاکید کرد:«این پروژه بر اساس جدول زمانی خود آغاز خواهد شد».
دولت پاکستان تحت فشار شدید امریکا قرار دارد تا از خرید گاز ایران منصرف شود. به گفته منابع پاکستانی یک کشور اسلامی نیز با این قرارداد مخالف است.
سلیم محمود در مورد مفاد قرارداد منعقد شده میان دو کشور نیز گفت:«بر اساس این قرارداد دولت پاکستان نمی تواند گاز وارداتی از ایران را به کشور ثالثی بفروشد بلکه گاز ایران برای تولید 4600 مگاوات برق در داخل به مصرف می رسد».
ایران و پاکستان موافقت کرده اند در سال 2010 ساخت خط لوله انتقال گاز را آغاز و تا سال 2013 این پروژه را تکمیل کنند. این توافق در نشست عملیاتی 31 اوت میان دو کشور حاصل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  18