آنفلوآنزای خوکی سال تحصیلی را تعطیل می‌کند؟

موج گسترده تعطیلی مدارس کشور

شدت موارد ابتلا به آنفلوانزای نوع A در کشور به ویژه در مدارس بسیار بالاست و همین مسئله باعث شده که موضوع لغو سال تحصیلی مدارس در جلسات مسئولان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک تعطیلی بیش از 500 مدرسه در استان اصفهان، تعطیلی تمامی مدارس کاشان، تعطیلی نیمی از مدارس سیرجان، تعطیلی کلاسهای مدارس استان قم ، تهران ، مشهد و… در کنار آمار فوت دانش آموزان مبتلا به این بیماری در هفته اخیر باعث شده که شرایط دشواری برای کنترل این بیماری در کشور به وجود بیاید.

دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت نیز خبر داده است که بیشتر مبتلایان به این بیماری در کشور، دانش آموزان هستند و از این رو مدارس و کلاسهای درس به کانون توجه مسئولین و مردم در خصوص بیماری آنفلوآنزای خوکی تبدیل شده است.

از سوی دیگر، نبود امکانات بهداشتی استاندارد در اغلب مدارس کشور ، آموزش ناکافی دانش آموزان و اولیاء و عدم رعایت بهداشت فردی توسط دانش آموزان موجب گردیده که موارد ابتلا رو به افزایش باشد.

همچنین وزیر بهداشت نیز عنوان داشته که هر هفته سه تا چهار هزار مورد جدید ابتلا به آنفلوانزا در کشور خواهیم داشت که اگر تنها یک درصد از آنها بستری شوند، تعداد بیماران نیازمند بستری با امکانات بیمارستانها همخوانی نخواهد داشت و در نتیجه با کمبود تختهای ویژه مواجه خواهیم شد.

این وضعیت باعث شده که موضوع لغو سال تحصیلی مدارس کشور در جلسات مسئولان مربوطه مطرح بررسی شود که هنوز در مورد این مسئله تصمیم خاصی اتخاذ نشده است .منبع:فردا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  39  =  44