صادرات زعفران متوقف شد

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمتها باید تعدیل شود تا زمینه صادرات زعفران مهیا شود، گفت: در حال حاضر میزان صادرات زعفران از کشور صفر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامرضا میری افزود: قیمت زعفران در سال گذشته کاذب بود و سرمازدگی سال 86 باعث کاهش 85 تا 90 درصدی زعفران، باعث افزایش ناگهانی قیمت این محصول شد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: در سال جاری به علت افزایش شش برابری تولید محصول زعفران، قیمت زعفران طی دو ماه گذشته 50 درصد کاهش داشته است و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار بین دو میلیون تا دو میلیون و 500 هزار تومان است در حالیکه این ارقام تا دو ماه پیش چهار میلیون تا چهار میلیون و 800 هزار تومان در نوسان بوده است.

میری با بیان اینکه قیمتها باید تعدیل شود تا زمینه صادرات این محصول ملی مهیا شود، گفت: در حال حاضر میزان فعلی صادرات زعفران صفر است و تا زمانی که قیمت پایه این محصول تثبیت نشود بازارهای جهانی از خرید زعفران ایران خودداری خواهند کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وضعیت جوی مناسب و کودپاشی به موقع کشاورزان باعث شده است، بوته های این محصول بین هشت تا 9 گل زعفران داشته باشد.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  50