رتبه‌بندی خانوار براساس درآمد سرانه

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد در راستای اجرای هدفمندکردن یارانه ها، رتبه بندی خانوارها براساس درآمد سرانه صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد مدد گفت: منظور از درآمد سرانه، جمع درآمد تمام اعضای خانوار تقسیم بر تعداد اعضای خانوار است. خانوارها بر اساس درآمد سرانه از کم درآمدترین تا پردرآمدترین مرتب می شوند و تا مرزی که کارگروه تحول اقتصادی اعلام کند، مشمولان جامعه هدف اعلام خواهند شد.

وی اظهارداشت: بزرگترین چالش پیش روی طرح هدفمندکردن یارانه ها نوعی بدبینی به پاسخ های مردم است که قبل از شروح طرح نیز متاسفانه سعی می شد به جامعه القا شود. حال آنکه هر گونه اظهارنظر در خصوص کیفیت اطلاعات باید بر اساس روشهای عملی و با زبان اعداد و ارقام مطرح شود.

مدد تصریح کرد: موضوع بعد، مسئله به هنگام سازی اطلاعات جمع آوری شده است که باید سریعتر از طریق پایگاههای اطلاعاتی کشور آغاز شود. مرکز آمار ایران پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه داده است و دولت نیز موافقت کرده و منتظر اجرایی شدن این پیشنهادها هستیم.

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به این پرسش که نحوه اجرای کامل و دقیق این طرح چگونه است و مرکز آمار ایران باید چه مراحلی را برای اجرای کامل طرح اطلاعات اقتصادی خانوار طی کند، گفت: در مرحله اول، مطالعات تطبیقی در خصوص تجارب سایر کشورها انجام شد. پس از آن، پرسشنامه طرح طراحی و اطلاعات خانوارها جمع آوری شد.

پس از آماده سازی پایگاه اطلاعاتی طرح، نتایج با اطلاعات حاصل از پایگاههای اطلاعاتی دستگاههای اجرایی کشور مورد راست آزمایی قرار گرفت و اطلاعات صحیح جایگزین اطلاعات مغایر با اطلاعات این پایگاهها شد.

وی ادامه داد: پس از تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها، خانوارهای کشور می توانند از طریق اینترنت اطلاعات خانوار خود را مشاهده و تایید کنند، در صورتی که خانوارها به نتایج راست آزمایی اعتراض داشته باشند، باید با مدارک و مستندات لازم به پایگاههای تعیین شده توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی مراجعه کنند.

در نهایت خانوارهایی که اطلاعات آنها مورد تایید قرار می گیرد باید از طریق اینترنت شعبه بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای آنها حساب افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1