بخشنامه جنجالی بانک مرکزی، بهمنی را به پارلمان بخش خصوصی کشاند

پس از ابلاغ تصمیم جنجالی بانک مرکزی برای تغییر رویه سیستم بانکی در اخذ ضمانت و کشاندن پای خانواده متقاضیان دریافت تسهیلات به این فرآیند، رئیس کل بانک مرکزی به پارلمان بخش خصوصی فراخوانده شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکهای کشور هم اکنون در طبقه هشتم اتاق ایران، رو در روی فعالان بخش خصوصی نشسته اند و به اعتراضهای آنها پاسخ می دهند.

در این نشست برخی اعضای هیئت نمایندگان اتاقهای ایران و تهران و چهره های بخش خصوصی به شدت به ابلاغیه بانک مرکزی اعتراض می کنند و در مقابل رئیس بازار پول، درحال توضیح درباره ابلاغیه جنجالی است.

محمود بهمنی رقم مطالبات معوق بانک ها وتسهیلات بازگردانده نشده را نگران کننده اعلام کرده وگفته است: چاره ای نداریم جزاین که برای اعطای تسهیلات سخت گیری بیشتری داشته باشیم.

در همین حال، بانک مرکزی به ابراز نگرانی بخش خصوصی نسبت به بخشنامه اخیر این بانک مبنی بر اخذ وثیقه از ذینفع واحد (ضمانت خانوادگی برای دریافت وام بانکی) واکنش نشان داد و اعلام کرد: ابلاغیه اخیر بانک مرکزی موضوع جدیدی نیست و اجرای مصوبه هیئت وزیران است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  1  =