طی بخشنامه ای ”مجموعه رهنمودها برای مدیریت موثر ریسک تطبیق“ به بانک‌ها ابلاغ گردید

بانک مرکزی ج . ا . ا . طی بخشنامه ای ”مجموعه رهنمودها برای مدیریت موثر ریسک تطبیق“ را به بانک‌های دولتی و غیردولتی، موسسات اعتباری توسعه و شهر، شرکت دولتی پست بانک و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی  در این بخشنامه اعلام شده است که گزارش های دریافتی از تعدادی از بانک ها در خصوص ایجاد واحد تطبیق، بیانگر این موضوع است ،جایگاهی که برای این واحد در ساختارسازمانی آن ها در نظر گرفته شده است بعضاً دارای ایرادات اساسی است .علاوه براین ، سوالات مطروحه از این بانک ، در مورد جایگاه واحد تطبیق (از جنبه نظارتی یا اجرایی بودن آن) این ضرورت را ایجاب نمود که به منظور ایجاد واحد تطبیق ـ در جایگاهی صحیح ـ به گونه ای که بتواند وظایف خود را به طور موثر انجام دهد، دستورالعملی تدوین شود.
  با توجه به نقش زیربنایی و حایز اهمیت این واحد برای مدیریت تمامی ریسک‌های بانکی، مجموعه حاضر که الزامات حداقلی برای ایجاد واحد تطبیق تلقی می شود تحت عنوان ”مجموعه رهنمودها برای مدیریت موثر ریسک تطبیق“ ایفاد می‌شود.
   بانک مرکزی  خواستارابلاغ این مجموعه به واحدهای ذی‌ربط جهت پیاده سازی ونظارت بر حسن  اجرای آن شده است. همچنین از بانک ها خواسته شده طی مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه،گزارش اجمالی از اقدامات انجام شده در این مورد را برای بانک  مرکزی ارسال نمایند.
   شایان ذکر است  ”مجموعه رهنمودها برای مدیریت موثر ریسک تطبیق“در پایگاه اطلاع رسانی این بانک به نشانیwww.cbi.ir –بخش قوانین و مقررات – بخشنامه های نظارت ، قابل دسترس می باشد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =