پیش بینی نرخ طلا در آینده

بر اساس گزارش های منابع خبری در تاریخ 1 مارس با وجود حبابهای موجود در بازار جهانی، بهای طلا روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیریت صندوق مالیLLC، اعلام کرد: سرمایه گذاریها در بخش SPDR طلا به میزان 5 میلیارد دلار افزایش یافته است.بر همین اساس بنگاه های بزرگ اقتصادی پیش بینی کرده اند که بهای طلا در سه ماه آتی به 1235 دلار درهر اونس و در 12 ماه آتی این نرخ به 1380 دلار در هر اونس خواهد رسید. همچنین HSBC بهای طلا را در سال آینده 1300 دلار درهر اونس پیش بینی کرده است.این گزارش می افزاید، چالز موریس، یکی از اعضای مدیریت صندوق پول در لندن گفت: این حبابهای موجود در بازار در راس قرار دارند و وجود آنها خوب است زیرا با همین حبابهای موجود پیش بینی میشود، نرخ طلا در پنج سال آینده باافزایش 5000 دلار و رشد 11 درصدی بودجه در طلا ذخیره خواهد شد.


رئیس صندوق مالی نیویورک، تام وین میل، مدیریت 120 میلیونی صندوق میداکس گفت: اگر بانک فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره کند، بهای طلا به 800 دلار درهر اونس خواهد رسید.
این گزارش حاکیست، رئیس بانک فدرال آمریکا، بن برنانکی گفت: با کاهش هزینه های وام دهی و افزایش سیاست گذاری وامهای بین بانکی در آمریکا، اقتصاد این کشور تولدی دوباره خواهد یافت.

*پیش‌بینی عوامل تاثیرگذار بر نرخ طلا در هفته آتی
در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی تقریبا در اوایل هفته با صعود و از اواسط هفته با نزول همراه بود.بر اساس این گزارش، به طورکلی در هفته گذشته روند قیمتی طلا از میانگین 1114 دلار در تاریخ 22 فوریه، به میانگین قیمت 1113,875 دلار در تاریخ 26 فوریه 2010 رسید.
اهم اتفاقاتی که در هفته گذشته در بازارهای جهانی افتاده است و بازار طلا را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‌، به شرح ذیل است: در اوایل هفته گذشته، بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، انتشار داده‌های ناامیدکننده اقتصادی در کشورهای ناحیه یورو و همچنین آمار اقتصادی مثبت اقتصاد آمریکا نظیر کاهش نرخ بیکاری در این کشور و نیز کاهش نرخ تورم در آمریکا از عواملی بودند که موجب تقویت ارزش نرخ برابری دلار در برابر یورو در بازارهای جهانی شدند و در نتیجه این موضوع، بهای طلا هم در اوایل هفته گذشته، با کاهش قیمت مواجه شد.
در همین حال در هفته گذشته، انتشار این گزارش که بانک فدرال رزرو آمریکا به احتمال زیادی اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور خواهد کرد، ارزش نرخ برابری یورو در مقابل دلار را به میزان زیادی کاهش داد. به گزارش نشریه اکونومیست، تشدید بحران بدهی در منطقه یورو و همچنین نگرانی از بحران کسری تجاری یونان نیز از عوامل مهمی بودند که یورو را در اوایل هفته گذشته تضعیف کردند.
براین اساس، با انتشار این اخبار بهای طلا با افت چشمگیری مواجه شد. علاوه بر این به گزارش سایت Thesteet، قیمت‌های طلای تحویل ماه آوریل در روز جمعه در بازار نیویورک با افزایش 40/8 دلاری به بهای 1116,90 دلار به‌ازای هر اونس رسید، که علت عمده این افزایش قیمت، انتشار آمار و گزارش‌های اقتصادی مثبت نسبت به اقتصاد منطقه یورو و منطقه آسیا بود. این در حالی است که در اواخر هفته گذشته بنا به گزارش Thestreet، آمار مثبت افزایش تولید کارخانه‌های ژاپنی در ماه ژانویه، موجب افزایش ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا و همچنین افزایش رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور انگلیس، سبب افزایش ارزش یورو در برابر دلار شد.
در نتیجه این عوامل مجددا بازار طلا روندی افزایشی یافت. لازم به ذکر است که برای پیش‌بینی روند آتی بهای طلا باید به این مساله که کدام کشور خواهان خرید مابقی موجودی طلای 191.3 تنی صندوق بین‌المللی پول (IMF) است، توجه کرد. در روز پنج شنبه هفته گذشته، سایت Kitconews به نقل از تلویزیون روسیه، اعلام کرد که چین این میزان موجودی IMF را خریداری کرده است، ولی هیچ منبع رسمی‌ این خبر را تایید نکرد. همین امر نیز بازار طلا را دچار نوسانی هیجانی کرد و روند قیمتی طلا با افزایش همراه شد.
این اتفاقات در حالی است که نوسانات ارزش یورو به دلار، بهای نفت، اقدام بانک‌های مرکزی دنیا به متنوع سازی ذخایر خود و خرید طلا، عوامل سیاسی، اعیاد و جشن‌های مذهبی از مهم ترین عواملی هستند که می‌توانند در هفته‌های آتی بر بازار طلا تاثیرگذار باشند.

*تحلیل تکنیکال طلا
با توجه به شواهد موجود در تحلیل تکنیکال، همان طور که قبلا نیز پیش‌بینی کرده بودیم، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا نزولی است. در هفته گذشته نیز طلا روندی نسبتا خنثی داشت. برای هفته معاملاتی آتی این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی، طلا در اوایل این هفته صعودی و از اواسط هفته به بعد نزولی باشد، که در این صورت اگر طلا بخواهد روندی صعودی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک ترین
سطح مقاومتی خود که 1130 دلار است، احتمالا تا سطح مقاومتی 1160 دلار و شاید بالاتر 1070 دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در غیر این‌صورت، چنانچه روندی نزولی داشته باشد در صورت عبور کردن از سطح حمایتی مهم 1100 دلار، احتمال اینکه قیمت آن تا ساپورت مهم 1090 دلار نیز کاهش پیدا کند، وجود دارد. در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود که در اوایل این هفته صعودی و از اواسط هفته به بعد نزولی باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2