شبکه بانکی بابت تراکنش های ناموفق ۷۶۷ میلیون تومان جریمه شد

در بهمن ماه

بانک مرکزی با تاخیر یک ماهه(گزارش دی ماه منتشر نشد) گزارش عملکرد تراکنش های شبکه شتاب در بهمن ماه را با 7.5 درصد تراکنش های ناموفق منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

بنابراین گزارش،در بهمن ماه گذشته شبکه بانکی 109 میلیون و 846 هزار و 277 تراکنش انجام داده که از این میزان معادل 101 میلیون و 622 هزار و 22 تراکنش معادل 92.5 درصد کل تراکنش ها  موفق و 8 میلیون و 224 هزار و 255 تراکنش معادل 7.5 درصد تراکنش ها ناموفق انجام شده است.

بنابراین گزارش شبکه بانکی در بهمن ماه بابت هر تزاکنش  ناموفق انجام شده در مجموع  7 میلیارد و 670 میلیون و 102 هزار و 500 ریال جریمه پزداخت کرده که در نتیجه بابت هر تراکنش ناموفق معادل  932 ریال جریمه متحمل شده است.


از آنجا که امار تراکنش های دی ماه منتشر نشده مقایسه بهمن ماه با آذر ماه نشان می دهد: تعداد کل تراکنش های انجام شده 13 درصد افزایش یافته است.

تعداد تراکنش های ناموفق نیز 44 درصد افزایش یافته است. در آذر ماه نسبت تراکنش های ناموفق به کل 4.6 درصد بوده که در بهمن ماه به 7.7 درصد افزایش یافته است. در همن حال تراکنش های موفق نیز 11 درصد زشد داشته است.


هچنین درآمد بانک مرکزی از محل جریمه ها در آذرماه 483 میلیون تومان بود که در بهمن ماه این رقم به 767 میلیون تومان معادل 58 درصد افزایش یافته است.


بنابراین گزارش بانک مرکزی در پاییز امسال بالغ بر یک میلیارد و 131 میلیون تومان از محل تراکنش های ناموفق بانکی درآمد داشته که با احتساب بهمن ماه این رقم 1.8 میلیارد تومان خواهد شد. به عبارت دیگر می توان با معیار قرار دادن درآمد چهار ماهه مذکور پیش بینی کرد که بانک مرکزی از محل تراکنش های ناموفق حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال درامد داشته باشد.


تراکنش بانک ها


بنابراین گزارش در ماه مذکور در بانک اقتصاد نوین تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های بانک  معادل 3.9 درصد بود که بابت این تراکنشها 31 میلیون ریال جریمه شد.


دربانک پارسیان تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های بانک پارسیان  معادل 7.4  درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 236.5 میلیون ریال جریمه شد.

برای بانک پاسارگاد اطلاعات بانک مرکزی مخدوش است.

در پست بانک تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های پست بانک  معادل 13.6  درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 131 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک تجارت  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 9.9 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 790.3 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک توسعه صادرات  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 1.1 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 96 هزار ریال جریمه شد.

در بانک رفاه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 2.2 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 47 میلیون  ریال جریمه شد.

در بانک سامان  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.7 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 33.3میلیون ریال جریمه شد.

در بانک سپه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 9.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق  1.06میلیارد ریال جریمه شد.

در بانک سرمایه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 9.7 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک سینا  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 3.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق  12.1 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک صادرات  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.7 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 366.8 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک صنعت و معدن  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 1.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 578 هزار ریال جریمه شد.

در بانک قرض الحسنه مهر ایران  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 2.7 میلیون  ریال جریمه شد.

در بانک کارآفرین  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 22 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 107 میلیون  ریال ریال جریمه شد.

در بانک کشاورزی  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.3 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 236 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک مسکن  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 15.9 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 425 میلیون ریال جریمه شد.

در بانک ملت تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 17.6درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 3.07 میلیارد ریال جریمه شد.


در بانک ملی  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 986.7 میلیون  ریال جریمه شد.

در مالی اعتباری توسعه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 1.5درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 125 هزار ریال جریمه شد.

در مالی اعتباری شهر  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 12 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 66 هزار ریال جریمه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  24